שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » לא רק וועד הרבנים: מדינה בארה"ב אוסרת על נוער להשתמש ברשתות החברתיות ללא אישור ההורים
הצעת חוק שעברה במדינת יוטה אוסרת על קטינים מתחת לגיל 18 להשתמש ברשתות החברתיות ללא אישור ההורים. המושל: "בתור הורים יש לנו אחריות להגן על הצעירים שלנו"
אין כניסה לבעלי אייפון | צילום: אבישי טייכר

מדינת יוטה היא המדינה הראשונה בארה"ב שאוסרת על ילדים ובני נוער להשתמש ברשתות החברתיות ללא אישור ההורים. "לא נאפשר למדיה החברתית לפגוע בבריאות המנטלית של הצעירים שלנו", הכריז המושל הרפובליקני ספנסר קוקס, בעת שחתם על החוק.

החוק החדש, שייכנס לתוקף ב־1 במרץ 2024, קובע כי כל הרשתות החברתיות יידרשו לבצע בדיקת גיל לחשבונות של תושבי יוטה כדי להבטיח שקטינים עד גיל 18 לא ירשמו ללא אישור ההורים. כמו כן, יוטל "עוצר לילי", שבמסגרתו החשבונות של הקטינים ייחסמו בין השעות 22:30 בלילה ל־6:30 בבוקר.

עוד מבחזית החדשות

החקיקה החדשה תקל על יכולתם של הורים לתבוע את החברות המפעילות את הרשתות החברתיות בגין פגיעה פיננסית, פיזית או נפשית, ותקבע קנסות על חברות המדיה שיתירו להציג פרסומות בחשבונות של המשתמשים הקטינים. "בתור מנהיגים ובתור הורים יש לנו אחריות להגן על הצעירים שלנו", הדגיש קוקס.

יוזם החוק, הסנאטור הרפובליקני המדינתי מייקל מקל, הבהיר בראיון לרשת CNN, כי המטרה היא להגן על הילדים לנוכח "העלייה החדה" בדיכאון, בחרדה ובמחשבות אובדניות בקרב קטינים על רקע השימוש הגובר ברשתות החברתיות. "כמחוקק וכהורה, אני מאמין שהחוק הזה הוא הנתיב הטוב ביותר למנוע מהילדים שלנו להידרדר להשלכות השליליות ולעתים אף מסכנות החיים של המדיה החברתית".

עוד מבחזית החדשות

הרפובליקנים ניצלו את הרוב שלהם בשני בתי המחוקקים כדי לאשר את ההצעה, על אף התנגדות מצד ארגוני זכויות אזרח שהביעו חשש כי צעירים מקבוצות שוליים, לא יוכלו לקבל גישה לרשתות תמיכה ומידע.

חשש נוסף הוא מגישה למידע פרטי על התושבים. "יוטה תדרוש בקרוב משירותים ברשת לאסוף מידע רגיש לגבי קטינים ומשפחות, לא רק אישור של גיל, אלא גם לוודא יחסים בין הורים כמו תעודות זהות ואישורי לידה, וכך המידע האישי יהיה בסיכון", אמרה ניקול סעד במברידג', מנהלת בקבוצת שדולה בתחום הטכנולוגי. "החוקים האלה גם מפירים את הזכויות של תושבי יוטה במסגרת התיקון הראשון לחוקה לגבי שיתוף וגישה לזכות הדיבור ברשת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים