שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » "לא סביר שהנגיף דלף ממעבדה בווהאן"
ארגון הבריאות
צוות חוקרים שביקר בעיר ווהאן ציינו כי עדיין לא ברור להם כיצד הצליח הנגיף לעבור מבעלי חיים לבני אדם. המומחים הבהירו כי הבנת תמונת המגיפה לא השתנתה דרמטית
מעבדה בוואהן | צילום: Mongkolchon Akesin, שאטרסטוק

צוות המחקר של ארגון הבריאות העולמי הבהיר היום (שלישי) בנוגע לנגיף קורונה כי "מאד לא סביר שהנגיף נפוץ מדליפה במעבדה בווהאן". במסיבת העיתונאים הוסיפו כי התיאוריה שלפיה הנגיף דלף ממעבדה בווהאן – לא סביר בכלל. לדברי החוקרים, ככל הנראה הנגיף עבר לבני אדם ממין מתווך, וייתכן שזה היה מאגר טבעי שנמצא גם בקרב עטלפים.

ראש פאנל המומחים של נציבות הבריאות הלאומית של סין, ליאנג וואניאן, אמר במהלך מסיבת עיתונאים שכינס כי צוות מיוחד שחוקר את מקורותיה של מגפת הקורונה טען כי נתונים שלא פורסמו מצביעים על דגימות של הנגיף שנמצאו מספר שבועות לפני המקרים הראשונים שדווח עליהם בווהאן, בירת מחוז חוביי שבסין המהווה את מוקד התפרצות נגיף הקורונה בדצמבר 2019.

"חקרנו האם יכול להיות מצב שהנגיף התפתח מוקדם יותר מדצמבר 2019 ואיפה הוא נוצר", אמר בן אמברק מארגון הבריאות העולמי. "החקירה חשפה מידע חדש אך לא שינתה באופן דרמטי את התמונה. אנחנו צריכים להמשיך לחקור את התהליך שהנגיף עבר". עוד הוסיפו בארגון כי לא יחקרו את האפשרות שמקור הנגיף הגיע ממעבדה, זאת משום שמדובר לטענתם ב"תרחיש לא סביר".

לדבריו, המאמץ לאתר את מקור הנגיף מצביע כעת על מאגר אפשרי של זני עטלפים, אך לא סביר להניח שאותם עטלפים היו בווהאן. הוא הוסיף שכעת נדרשת חקירה "ממוקדת" יותר בנוגע לשאלה הזו. אמברק ציין אפשרות נוספת שלדבריו יש להמשיך לבחון, והיא הטענה הנשמעת רבות בסין בנוגע להדבקה אפשרית בנגיף דרך מארזי מזון קפוא. בעבר מדענים בעולם שללו את האפשרות הזו.

ליאנג וואניאן, ראש מחלקת מומחי הקורונה במנהל הבריאות הסיני, סיפר: "עטלפים ופנגולינים עלולים להיות המקור לקורונה, אבל דגימות הנגיף מצידן אינן זהות לנגיף הקורונה הנוכחי. הרגישות הגבוהה של החורפנים והחתולים לנגיף ממחישה את העובדה שיש בעלי חיים נוספים שמעבירים אותו, אך המחקר אינו מקיף מספיק בנושא", סיפר וואניאן.

הביקור של צוות המומחים הבינלאומי, שהחל בתום שבועיים של בידוד מאז הגעתם לעיר ב-14 בינואר, התאפשר רק אחרי חודשים ארוכים של משא ומתן בין הארגון לבין סין, בעקבות לחץ בינלאומי ובייג'ינג פיקחה מקרוב אחריהם כשהיא מתנגדת לקיום חקירה עצמאית לחלוטין על מקורות הנגיף, שגבה את חייהם של יותר מ-2.2 מיליון איש ברחבי העולם בתוך כשנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים