שיתוף
תגובות
חדשות » לא מכחיש: גורם בכיר "אם נצטרך נעביר גם תחמושת למנגנוני הרשות הפלסטינית"
למרות הסערה בממשלה, גורם ביטחוני המעורה בפרטים במסר לממשלה: "אי-אפשר להחזיק את המקל בשני קצותיו. לבקש מהם לפעול מול ארגוני הטרור, ואז לא לתת להם כלים"
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

העברת כלי הרכב המשוריינים לרשות הפלסטינית ממשיכה להסעיר את המערכת הפוליטית והביטחונית. אחרי המתקפה של השר בן גביר וההכחשה של ראש הממשלה נתניהו, גורם ביטחוני בכיר מבהיר כי אם יהיה צורך יעבירו גם תחמושת למנגנוני הביטחון הפלסטיניים. לעומת זאת השר גלנט הכחיש. "הפרסום על העברת התחמושת – אינו על דעתי".

"אנחנו נפגוש את אותו משבר בדיוק בעוד כמה שבועות", הבהיר הגורם הביטחוני בשיחה עם N12. "אין דבר כזה לא להכניס לרשות אמצעים. אי-אפשר להחזיק את המקל בשני קצותיו. לבקש מהם לפעול מול ארגוני הטרור, ואז לא לתת להם כלים בהם גם תחמושת". בדבריו התכוון הגורם הביטחוני בעיקר לכדורים ואקדחים עבור השוטרים הפלסטיניים.

עוד מבחזית החדשות

גם ראש המל"ל צחי הנגבי התייחס בשיחות סגורות לסערה שנוצרה עקב העברת המשוריינים לפלסטינים: "איך אנחנו מצפים שהרש"פ תמגר טרור אם לא יועבר לה ציוד?".

במערכת הביטחון לא רק תומכים במהלך הזה, אלא גם שוקלים צעדי סיוע נוספים. מדובר ב-8 כלי רכב ממוגנים שהועברו על ידי ארה"ב באישור ישראל לרשות הפלסטינית, במטרה לאפשר למנגנוני הרשות לפעול בשכם ובג'נין תחת אש בהתאם לאינטרס הישראלי.

מערכת הביטחון כולה המליצה, באישור הקבינט, להוציא לפועל את המהלכים הללו ולשקול בהמשך מהלכים נוספים, בהתאם להתנהלותם של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים של הרשות בשכם ובג'נין מול ארגוני הטרור. גורמים במערכת הביטחון מדגישים כי ככל שהפעילות הפלסטינית תהיה אפקטיבית והם יבלמו את הטרור, זה יאפשר צעדים נוספים, כדי לסייע להם.

הסערה הפוליטית פרצה אתמול בבוקר, בעקבות הפרסום על משלוח המשוריינים וכלי הנשק שהעבירה ארה"ב, דרך מעבר אלנבי בגבול ירדן, היישר לרשות הפלסטינית.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא לראש הממשלה "אדוני ראש הממשלה, אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמצעי לחימה למחבלי הרשות הפלסטינית הם שגויים – יהיו לכך השלכות".

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה מצדו הכחיש את הדיווחים. "מאז שקמה הממשלה הזו היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד, לרשות הפלסטינית", אמר בסרטון שצילם. בהמשך הבהיר: "מה שכן נעשה זה לממש החלטה שהתקבלה על ידי שר הביטחון בני גנץ, בממשלת בנט לפיד בינואר בשנה שעברה, להעביר מספר כלי רכב ממוגנים כדי להחליף כלי רכב אחרים שהתיישנו". עוד אמר נתניהו: "זה מה שנעשה, לא שריוניות, לא טנקים ולא שום דבר. לפעמים גם הפייק ניוז לא ממוגן, וטוב שאנחנו מנקבים את השקר הזה".

גם בלשכת שר הביטחון גלנט הכחישו את הפרסום: "בניגוד למצג השווא העולה מהדיווחים השונים, מאז כניסתו של גלנט לתפקיד, לא אושרה העברת נשק או אמצעי לחימה קטלניים לידי הרשות הפלסטינית". בלשכת שר הביטחון הבהירו כי הועברו כ-10 רכבים ממוגנים ובעתיד יועברו אמצעים לפיזור הפגנות, כדי לאפשר לרשות הפלסטינית למשול בג'נין ובשכם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים