שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » לא דיפלומטי: שגריר איראן מונה לתפקיד במועצה לזכויות האדם
עלי בחריני ישמש כיו"ר הפורום החברתי במועצת זכויות האדם | גוף מוטה הפועל בקביעות נגד ישראל
האו"ם | צילום: Songquan Deng, שאטרסטוק

שגריר איראן באו"ם, עלי בחריני, מונה בשבוע שעבר ליו"ר הפורום החברתי במועצת זכויות האדם של האו"ם, גוף מוטה הפועל נגד ישראל בקביעות, שארה"ב פרשה ממנו בשל כך ב-2018, עד שלאחרונה חזר אליו תחת ממשל ביידן.

שגריר ארה"ב באו"ם גלעד ארדן יוצא נגד גוף זה בקביעות ואף לשכת ראש הממשלה תקפה אותו בתחילת השנה: "מועצת זכויות האדם של האו"ם היא גוף מוטה וחסר השפעה". בעקבות המינוי שעורר אי נוחות גם בקרב חברות בארגון, אמרה שרת המודיעין, ח"כ גילה גמליאל, כי "המינוי של עלי בחריני, שגריר איראן באו"ם, ליו"ר הפורום החברתי של מועצת זכויות האדם, מכשיר רצח של חפים מפשע. הדבר מהווה יריקה בפרצופם של קורבנות משטר האייתולות ושל מדינות העולם הדמוקרטי".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמרה גמליאל כי "רק השבוע המשטר האיראני תלה שני אזרחים בשל פעילותם ברשתות החברתיות, פשע שמצטרף לשורת מעשים נתעבים ורצחניים, הכוללים הרעלת מאות תלמידות בבתי ספר, עינוי מתנגדי משטר על ידי מכות חשמל, עקירת ציפורניים, ושבירת גפיים".

גמליאל, העוקבת אחר הצד האזרחי באיראן ורק לאחרונה אירחה בישראל את בנו של השאה האיראני המודח: "כלא אווין הוא גיהנום עלי אדמות, שאליו נשלחים מתנגדי המשטר ועוברים בו עינויים, כאשר במקרים רבים לא ידוע מה עלה בגורלם. אסור לעולם החופשי לעמוד מנגד".

שגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן אמר על מועצת זכויות האדם של האו"ם כי ״מדובר באחד הגופים הכי מעוותים ואנטי מוסריים בעולם. מועצת זכויות האדם היא גוף שבו ישראל מופלית לרעה באופן קיצוני כבר שנים רבות, גוף בו מוקמות נגד ישראל ועדות חקירה אנטישמיות ושישראל מעולם לא הכירה בסמכותו המוסרית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים