שיתוף
תגובות
חדשות » לאחר פיצול המשותפת: עלייה בתמיכה בבל"ד – מקרב את גוש הימין לניצחון
בחירות 2022
כיצד פרישת בל"ד מהמשותפת תשפיע על המצביע הערבי? האם האכזבה דווקא תגדיל את שיעור המצביעים?
ח"כ סמי אבו שחאדה | צילום: דוברות הכנסת דני שם טוב

ביומיים האחרונים לאחר פיצול הרשימות הערביות לכנסת, מורגשת עלייה בתמיכה בבל"ד, בעיקר בעקבות השינויים ברשימות הערביות. בין המפלגות קיימת מלחמת תודעה על הקולות בחברה הערבית. בל"ד מנסה להציג את עצמה כקרבן של חד"ש ותע"ל מתוך תקווה שכך תמשוך כמה שיותר קולות, ואילו חד"ש ותע"ל טוענים שבל"ד היא זו ששינתה את דעתה ברגע האחרון.

לאחר הפיצול בהגשת הרשימות ברגע האחרון לפני הגשת הרשימות, מנסות המפלגות הערביות רע"ם, תע"ל וחדש לחשב מסלול מחדש. שתי המפלגות מודעות היטב לעובדה שאם מגמת ההזדהות עם בל"ד תמשך, הן ירדו מתחת לאחוז החסימה. 

לטענת בל"ד, מפלגות חד"ש ותע"ל סיכמו עם לפיד להוציא אותם מהרשימה המשותפת ברגע האחרון וכי האחרונים פעלו מאחורי גבם. טענות בל"ד תופסות תאוצה ברחוב הערבי והחשש הוא שבל"ד תתעצם ותגרום לחד"ש ותע"ל שלא לעבור את אחוז החסימה. משמעות מהלכך כזה היא שבכנסת הבאה לא תהיה נציגות ערבית בכנסת.

בשבוע האחרון מנסים מפלגות תע"ל וחד"ש לשכנע את בל"ד לפרוש מהמרוץ כדי לא לסכן את הקולות בחברה הערבית. בל"ד לעומת זאת עומדת איתן על עתה שלא לפרוש ויהי מה. גורמים ברע"ם, בחד"ש ובתע"ל נשמעו אומרים השבוע כי "יש חשש משותף שלראשונה מקום המדינה לא יהיו מפלגות ערביות בכנסת".

בסקר שנערך ברשת 13, עלה כי ריצה נפרדת של בל"ד מורידה את המפלגות הערביות לשפל חדש.  הסוקר יוסף מקלדה, שסוקר את החברה הערבית ברשת 13, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והשיב על השאלה, כיצד הפיצול ישפיע על גוש הימין בראשות ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו.

לדבריו, "נתניהו מרוויח מהפיצול, הוא מגיע ל־61-60 מנדטים והוא יכול להרוויח יותר כאשר אחת המפלגות נופלות וזה תסריט אפשרי, הוא יכול להיות גם ב־63-62 מנדטים. כשבל"ד נכנסת לתמונה ורצה בנפרד, היא לוקחת מנדט ויותר מהמשותפת לשעבר, ולוקחת גם קולות מרע"מ. מספיק שאחוז ההצבעה במגזר הכללי יעלה, בשביל שאחת המפלגות הערביות הגדולות תיפול. אחוז ההצבעה קפץ בשלושה אחוזים, אם זה יימשך וזה יהיה כמו כדור שלג, זה יכול להתהפך על נתניהו. בגלל זה הימין ונתניהו אמורים לעשות תוכנית על מנת לדכא את אחוז החסימה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים