שיתוף
תגובות
חדשות » לאחר חודשים של מו"מ: נחתם הסכם ההבראה בדואר ישראל
דרך חדשה
לאחר חמישה חודשים של מו"מ נחתם היום הסכם הבראה במסגרתו 1,050 עובדים יעזבו את הדואר עד אמצע 2023, זאת לקראת מכירת החברה. המימון לפרישת העובדים יגיע מהמדינה
תגיות:
בניין דואר ישראל ברחוב יפו בירושלים | צילום: defotoberg, שאטרסטוק

לאור המצב הכספי הקשה אליו נקלעה חברת דואר ישראל, אשר התבטא בהפסדים כספיים של מאות מיליוני ש"ח בשנה ובאתגרים תזרימיים משמעותיים, חתמו היום (ב') משרד האוצר, הנהלת דואר ישראל, ההסתדרות ונציגות העובדים, על הסכם ההבראה של החברה. במסגרת ההסדר חתם החשב הכללי הסכם מימון המורכב בין השאר ממכירת חלק מנכסי נדל"ן של הדואר למדינה, שנועד לייצב את מצבה הקשה של החברה, המצויה בחדלות-פירעון. במקביל נחתם מול ההסתדרות וארגון העובדים הסכם קיבוצי שנועד לאפשר את פרישתם של 1,050 עובדים, וכן להבטיח את הגמישות הניהולית הנדרשת לחברה המצויה בסביבה תחרותית ועומדת לקראת הפרטה של 100% ממניות החברה, על פי המתווה עליו סיכמו שרי האוצר והתקשורת.
סיוע המדינה, יחד עם מהלכי התייעלות נוספים שתגבש הנהלת החברה צפויים לשפר את רווחיות החברה ולסייע בהפרטתה בהקדם.

במסגרת ההסכם 650 עובדים ותיקים יפרשו לפנסיה ו-400 עובדים יפרשו במסלול פיצויים, עד אמצע 2023. רוכש החברה יקבל אופציה לפרישת 500 עובדים נוספים בתנאים זהים. מאות דוורים יהפכו לשליחים כדי לתמוך בצורך לדואר שליחים מול הירידה בדואר מכתבים. העובדים יקבלו מענק של 3% מתמורת המכירה אבל מכסת העובדים שהחברה מחוייבת להעסיק בוטלה.

מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב: "הסכם ההבראה יפתח את הדרך ליציאת חברת הדואר לדרך חדשה ובריאה ויאפשר להנהלת החברה להביאה לאיזון לקראת הפרטתה המלאה במהירות המירבית. אני גאה בעבודת המטה המקיפה והמקצועית שנעשתה במשרד האוצר ושמח במיוחד על שיתוף הפעולה שנעשה בין אגפי המשרד".

מישאל וקנין, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "תכנית החירום לייצוב דואר ישראל, רגע לפני קריסה, היא משימה לאומית. ערב השנה החדשה, הגענו להסכם הבראה מקיף וחסר תקדים, שמעניק לדואר הזדמנות לפעול כחברה עסקית, יציבה, עם בעלים פרטיים. ההסכמים הם תוצאה של מאמץ אינטנסיבי בחודשים האחרונים של הנהלת החברה, הדירקטוריון והעובדים יחד עם אגפי האוצר – החשב הכללי, אגף התקציבים ואגף השכר, בשיתוף עם אנשי רשות החברות ומשרד התקשורת. כעת, החברה תתמקד – במקביל למימוש תוכנית הפרישה וההבראה – בהשלמת גיבוש התוכנית העסקית החדשה, שתתאים את החברה לעידן של תחרות תחת בעלות פרטית. התוכנית העסקית החדשה, אותה מגבש המנכ״ל החדש, דוד לרון, תוצג במהלך החודש הקרוב והיא תהיה העוגן עליו יתבסס תהליך ההפרטה".

דוד לרון, מנכ"ל דואר ישראל: "היום השלמנו הסדר היסטורי שיאפשר להבריא את דואר ישראל, וישנה את פני החברה. זהו הסדר הבראה פורץ דרך הכולל הסכם קיבוצי שיוצר את התשתית להגעת החברה ליציבות פיננסית ומאפשר לה להיערך כנדרש להפרטה המתוכננת. נציגות העובדים מבינה את גודל השעה, ולאור זאת הגענו ביחד, לראשונה, להסכם קיבוצי הכולל גם גמישות ניהולית לביצוע שינויים מהותיים במבנה ובפעילות הארגון. בכך, יתאפשר לנו להתאים את החברה לפעולה בסביבה התחרותית המשתנה, ויהפכו אותה ליעד אטרקטיבי למשקיעים במסגרת תהליך ההפרטה אליו אנו נכנסים".

הממונה על השכר, קובי בר נתן: "ההסכם יאפשר לחברה לצאת לדרך חדשה לקראת הפרטתה, וייתן יציבות לעובדים. בתקופה הקרובה החברה צפויה להחיל מודלי שכר מתקדמים שישפרו את השירות לציבור, ייעלו את החברה ויאפשרו את צמיחתה כחברה עסקית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים