שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » לאחר התקרית בביקור השגריר הירדני בהר הבית: בירושלים מעריכים – המשבר מאחורינו
בירדן הביעו זעם על עיכוב השגריר בכניסה להר הבית | גורם מדיני: "הירדנים מחפשים כל עילה לביקורת על ישראל, בשל מצוקה פוליטית"
הנשיא הרצוג ומלך ירדן עבדאללה | צילום: חיים צח/ לע"מ

האירוע שבו עוכב היום (שלישי) שגריר ירדן בישראל, רסאן אל-מג'אלי, בכניסה למסגד אל-אקצא, ועקב כך עזב את המקום לאות מחאה, עושה רושם כחוסר הבנה או חוסר תיאום בין הצדדים. למרות זאת, גורמים מדיניים טוענים כי מדובר בניסיון ירדני לכוון את אור הזרקורים להר הבית, כדי להתחמק מהבעיות בתוך ירדן.

בימים אלה מתקיים בירדן גל מחאות נגד הניסיון להעלות את מחירי הדלק בממלכה. על פי גורם מדיני בכיר, נושא הר הבית, הוא דרך קלה להפנות את תשומת לב הירדנים לבעיות נפיצות מחוץ לירדן. לדברי הבכיר: "הירדנים מחפשים כל עילה לביקורת על ישראל, בשל מצוקה פנימית פוליטית בממלכה" לדעתו "מדובר במלכודת, בהצגה מתוכננת מראש, תעלול מוקפד שאין מאחוריו כעס אמיתי".

עוד מבחזית החדשות

בירושלים מעריכים כי המשבר מאחורינו. לאחר שנערכו שיחות הבהרה בין המדינות, שב השגריר הירדני למסגד אל אקצא, ויצא ללא עיכובים נוספים.

בהודעה שהוציא משרד החוץ הירדני מוקדם יותר היום, לאחר התקרית, נכתב כי: "הועברה לשגריר הישראלי איגרת חריפה שעליו להעבירה מיד לממשלתו, שמדגישה את הגינויים של ירדן לכל הפעולות שנועדו להתערב באופן לא מקובל בענייני מסגד אל-אקצא המבורך. מנהלת הווקף בירושלים היא הגוף החוקי היחיד שרשאי לנהל את ענייני מסגד אל-אקצא".

"על ישראל ככוח הכובש בשטח לפעול בהתאם לחוק הבין-לאומי בכל הנוגע לירושלים הכבושה והמקומות הקדושים, ובפרט מסגד אל-אקצא המבורך, ולהימנע מכל פעולה שיש בה כדי לפגוע בקדושת המקומות הקדושים ולשים סוף לניסיונות לשנות את הסטטוס קוו ההיסטורי והחוקי באל-אקצא".

עוד מבחזית החדשות

מהמשטרה נמסר כי "מנהל הווקף הירדני הגיע יחד עם שגריר ירדן בישראל להר הבית, ללא כל תיאום מראש עם המשטרה. שוטר שהבחין בהם ולא זיהה את האישיות או הכיר את הביקור הצפוי, עדכן את מפקדו, המתין לקבלת הנחיות, ולצורך כך השהה את כניסתם לזמן קצר מאוד לשטח הר הבית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים