שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לאור פסיקת בג"ץ, האם השר דרעי יגיע מחר לישיבת הממשלה?
למרות שהיועמ"שית הורתה לראש הממשלה לפטר את יו"ר ש"ס מכל תפקידיון לאחר פסיקת בג"ץ, דרעי מתכוון להגיע לישיבת הממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ואריה דרעי | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

יו"ר ש"ס אריה דרעי מתכוון להגיע מחר לישיבת הממשלה, למרות פסיקת בג"ץ בעניינו שקבעה כי לא יוכל לכהן כשר, ולמרות מכתבה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לראש הממשלה נתניהו כי עליו "לפעול בהתאם לפסק הדין ולהעביר אותו מתפקידיו בממשלה".

במכתבה כתבה היועמ"שית כי: "על פי פסק הדין שניתן, חבר הכנסת דרעי אינו יכול להמשיך לכהן כשר בממשלת ישראל" וכי "אשר על כן, ועל פי סמכותך הקבועה בחוק יסוד: הממשלה, עליך לפעול בהתאם לפסק הדין ולהעביר אותו מתפקידיו בממשלה. נוכח המגבלות שבדין החלות בעניינך, יש למנות גורם אחר לכהן בתפקידי שר הבריאות ושר הפנים".

עוד מבחזית החדשות

חברים בקואליציה מנסים לקדם מהלך שבו ימונה דרעי לראש ממשלה חליפי, אך הליך זה נחשב למורכב יחסית, ועל פי חוות דעת משפטיות דורש קיום אי אמון קונסטרוקטיבי, הבאת הצעה לכנסת שבמסגרתה הממשלה הנוכחית תתפזר וראש הממשלה נתניהו יוצע מחדש כמועמד לראשות הממשלה. במקרה זה, דרעי יוצע כראש הממשלה החליפי.

שרי הממשלה בחרו באפשרות זו מכיוון שפסילת דרעי עקב עילת "ההשתק השיפוטי", בעקבות מצג השווא שהגיש כביכול עם ההגעה להסדר טיעון אשתקד , גם ביטול עילת הסבירות לא תאפשר את מינויו העתידי.

על פי אמת המידה של "ההשתק השיפוטי", כשמתעורר מקרה שבו אחד מהמתדיינים מעלה טענות עובדתיות או משפטיות סותרות באותו הליך עצמו או בשני הליכים שונים, הדבר מוגדר כפוגע בטוהר ההליך המשפטי, ופגיעה באמון הציבור במערכת המשפט.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מדוע היועמשי’’ת אינה בניגוד עניינים הרי כל הרפורמה נגדה
    חייבים מחר בבוקר להוציא אותה החוצה ולמנות יועמ’’ש אחר מחר
    על בסיס
    אין אמון ולכן לא צריך שימוע ולא כלום. אגב הן צריכים לעשות לה שימוע?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים