שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "כמעט ויתרנו": בת 77 חולצה מבין ההריסות לאחר 9 ימים, והיא לא יחידה
כוחות ההצלה המקומיים חילצו אתמול מבין ההריסות אב וביתו בת ה-15, ועוד שמונה ניצולים, ביניהם אישה בת 77 | מניין ההרוגים בטורקיה עומד על 35,418 בני אדם
תמונות מזל"ט של ההרס בקהרמנמראס שבדרום טורקיה, מחנה עקורים הוקם באצטדיון | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א׳

כמעט תשעה ימים לאחר רעידת האדמה הקטלניות שפקדה את טורקיה, כוחות ההצלה במדינה, חילצו אמש (שלישי) את פהאז וסאהר גאנם, אב ובתו בת ה-15, לאחר 209 שעות שהיו לכודים מתחת להריסות בניין במחוז הטאי שבדרום המדינה. השניים תועדו שוכבים על אלונקות באפיסת כוחות ומניפים את ידיהם לשמיים לאחר החילוץ הבלתי נתפס.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי בנוסף לשניים, חולצו עוד שמונה לכודים במהלך היממה האחרונה.אחד מהם הוא מוחמד ג'אפר, בן 18 שהחזיק מעמד 198 שעות בין שרידי ביתו שקרס ברעידה. בנוסף חולצו בחיים שני האחים מוחמד ובקי ינינאר, בני 17 ו-21, שנלכדו בבניין מגורים שקרס במחוז קרמנמרש.

עוד מבחזית החדשות

גם פאטמה גונגור, אישה בת 77, חולצה בנס מבין ההריסות, לאחר שהייתה לכודה 212 שעות במחוז אדיאמאן. אחד המחלצים אמר בריאיון מרגש לרשת הטלוויזיה הממלכתית TRT "כמעט ויתרנו, אני כל כך נרגש". במקרה נוסף, הצליחו הכוחות להוציא בחיים גם את אמין אקגול, מורה בת 26, שנלכדה תחת מבנה שקרס באנטקיה, בירת מחוז הטאי. אקגול נשלפה מתוך ההריסות בחיים לאחר 201 שעות.

חילוץ הניצולים היום הוא יוצא דופן, שכן צוותי החילוץ מוצאים כעת בעיקר גופות. לפי שעה מספר ההרוגים הרשמי עבר את ה-41,000 בני אדם. בטורקיה נספו כבר 35,418 בני אדם, ובסוריה יותר מ-5,800 ומניין הנספים עולה ככל שעובר הזמן. כבר היום מדובר באחד מאסונות הרעש הגדולים ביותר בהיסטוריה המודרנית.

צוותי החילוץ המקומיים בטורקיה, החלו למקד את מאמציהם בהגשת סיוע לתושבים שנעקרו מבתיהם ומתגוררים במגורים זמניים או שוהים ברחוב על אף הקור העז.

עוד מבחזית החדשות

חלק ממשלחות החילוץ הזרות עזבו את טורקיה, בהן המשלחת הצבאית הישראלית, אך המצוקה עדיין קיימת נוכח ההרס הרב. רעידות האדמה פגעו ב-10 מחוזות בטורקיה שבהם מתגוררים כ-13.5 מיליון בני אדם וגרמו נזק בלתי נתפס לעשרות אלפי מבנים, כבישים ושדות תעופה. מומחים מעריכים כי עלות השיקום עשויה להגיע ל-84 מיליארד דולר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים