שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "ראשי חמאס שאחראים לירי – דמם בראשם"
גנץ מאיים
שר הביטחון: "אנחנו מוכנים לשקם ולשיתוף פעולה כלכלי מול עזה – בתנאי שנושא שבויים ונעדרים יבוא על מקומו. הרשות הפלסטינית יכולה להיות מעורבת"
בני גנץ | צילום: טל עוז / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ הבהיר בשורת ראונות כי ישראל לא תאפשר טפטוף רקטות או בלוני נפץ אחרי סיומו של מבצע "שומר החומות". הוא הדגיש כי ראשי חמאס דף וסינוואר עדיין על הכוונת. "מדיניות התגובה של צה"ל תוחמר עוד יותר כך שנשתדל ככל שאפשר יתרחק עד כדי שלא יתרחש", אמר.

על האפשרות של מיטוט החמאס אמר גנץ בראיון ל'כאן חדשות' כי הדבר אפשרי, אך ידרוש את כיבוש הרצועה. "אני לא אומר שזאת אופציה שלא תתממש יום אחד, אבל טוב אנחנו עושים שאנחנו מנסים למצות מדרגות פעולה אחרות. אנחנו פועלים באחריות מדינית וביטחונית כאחד. אם יום אחד נצטרך לכבוש את רצועת עזה – נעשה זאת", הוסיף.

הוא נשאל אם יהודים יוכלו לבקר בהר הבית ואמר: "יהודים יוכלו לבקר בהר הבית. יהודים יחיו איפה שהם רוצים ואיפה שבית המשפט יגיד שהם יכולים לחיות. אנחנו נתנהג כמדינת חוק ונעשה את זה כפוף לשיקולים ביטחוניים. מי שמגדיר אם מותר לעלות זו המשטרה – כך זה היה וכך זה תמיד יהיה. ישראל שמרה על חופש הפולחן בירושלים בימים הכי קשים, וטוב שהיא עשתה את זה".

"השגנו את כל המטרות הצבאיות שהצבנו לעצמנו – פגיעה קשה מאוד בחמאס, בפעיליו, בתשתיותיו ובכל מה שקשור ביכולת הפעולה ההתקפית שלו", אמר גנץ בראיון ל'חדשות 12'. "למעשה, חוץ מהאש שאכן פגעה בעורף הישראלי, למרות ששם היא פגשה את כיפת הברזל ואת מדיניות ההתגוננות של האזרחים, חמאס לא הצליח לעשות שום דבר אפקטיבי מעבר לעניין הזה, בעוד שאנו השגנו את כל המטרות שלנו. ככה צריך למדוד את המשימה".

גנץ התייחס לנסיונות החיסול הכושלים במוחמד דף: "אני מודיע לך שזו לא תהיה הפעם האחרונה שאנחנו מנסים, בסוף נצליח. אני רוצה לומר לך דבר נורא פשוט – ראשי החמאס – דמם בראשם. גם עוד שבוע-שבועיים, מוחמד דף לא יכול לצאת לרחוב בעזה כל ראשי החמאס שאחראים לירי ולהפעלת טרור כנגד אזרחים – דמם בראשם".

גנץ טוען כי עם סיום המבצע הסתיימה הפעולה הצבאית, והגיעה העת לפעולה מדינית. לדבריו, מעשה שכזה צריך להתנהל לא מול חמאס אלא מול הרש"פ ומול מדינות מתונות אחרות: "הרשות הפלסטינית יכולה להיות מעורבת בשיקום אזרחי ובטיפול אזרחי של עזה. אני מודע לקשיים, אבל אני חושב שאם אנחנו רק נשאבים לאן שהקיצוניים לוקחים אותנו כל הזמן, לא יצמח פה שום דבר טוב".

"לכן צריך לדבר יותר עם הרשות הפלסטינית, צריך להביא את מדינות האזור, צריך להביא את הקהילה הבין-לאומית. צריך לחפש ערוצים של מתינות ולהתנות את הדברים האלה בפיתוח אזרחי נכון של רצועת עזה. אמרתי בסיום המערכה הזאת: גם לאזרחי עזה מגיע שתהיה מערכת בריאות ולא בתי חולים שמסתירים מחסני תחמושת. אך, שיקום הרצועה תלוי בדבר אחד – עניין השבויים והנעדרים".

עוד הוסיף בראיון ל'ווינט' כי "גם בתקיפה תשתיתית, גם בתקיפות של פעילים וחוליות שפועלות גם בזה ששללנו את תת-הקרקע, לדעתי זה בסוף משפיע על היכולת שלהם להפעיל בצורה יותר גמישה את האש. כשמישהו בונה תשתית לאורך שנים וגם פעולת הבנייה עצמה נמצאת בשיטה של הסתרה מתמשכת זה בהחלט מאתגר, אבל אני נותן ציון מאוד גבוה למודיעין שלנו. לצידו אני נותן ציון מאוד גבוה גם למערכות ההגנה שלנו, שבסופו של דבר יירטו למעלה מ-90% מהדברים האלה, ונותן גם ציון מאוד גבוה לפיקוד העורף ולמדיניות ההתגוננות שלנו. אני נותן ציון מאוד גבוה לאזרחים שלנו שנשמעים לזה".

הוא הוסיף: "הם ירו ראשונים והם אשמים במערכה הזאת ואני חושב שיחיא סינוואר (מנהיג חמאס בעזה) מתחרט חרטה גדולה. עכשיו לא נשמע ממנו. אנחנו נשמע ממנו כנהוג את נאומי הניצחון שלו ואת נאומי העמידה שלו, אבל כשהוא מסתובב ברצועת עזה הוא רואה מה קרה שם ולאן היא הגיעה מהגאונות האסטרטגית שלו. הוא מכיר את המציאות ואני משוכנע שבשיח הפנימי שלהם תהיה מוזיקה אחרת".

גנץ שיגר בדבריו מסר מאיים לסינוואר ולשאר ראשי החמאס, בצל הניסיונות הכושלים של צה"ל לחסלם במערכה: "בשום נקודת זמן, תוך כדי המערכה, לא הפסקנו לרדוף אחריהם, ובשום נקודת זמן לא נפסיק לרדוף אחריהם. אני אומר לראשי החמאס שפועלים כנגד מדינת ישראל ומפעילים את הדברים האלה – דמם בראשם".

"גם אחרי הפסקת האש, דמם בראשם. אני לא מוכן שמה שהיה פה בשבועות שקדמו למערכה הזאת וכמובן מה שקרה בערב פתיחתה של המערכה, עם הירי לירושלים ולעומקה של מדינת ישראל, לא אתן לדבר הזה לחזור. הפגיעה בהם הייתה מאוד קשה. הם יוצאים עכשיו מהמנהרות, הם יוצאים עכשיו מהבונקרים שלהם, מדירות המסתור שלהם, והם התחילו להסתובב בעזה בצורה כזאת או אחרת, ואגב לא כל כך בטוחה, אבל הם יימצאו את הדרך להסתובב".

בראיון ל'חדשות 13' התייחס להיבט המדיני: "אנחנו מוכנים לשקם ולשיתוף פעולה כלכלי מול עזה – בתנאי שנושא שבויים ונעדרים יבוא על מקומו. תושבי עוטף עזה זכאים לכל הביטחון. אנשי עזה יכולים וצריכים לחיות ברמת חיים יותר טובה. אנחנו הולכים להיות עם אפס סובלנות מול החמאס ועם הרבה יותר התקפיות מבעבר".

לטענה לפיה ארה"ב היא זו שכפתה את סיום הלחימה בעזה, השיב גנץ: "האמריקנים הביעו את תמיכתם בקידום סיומה של המערכה. אני חושב שטוב שאנחנו מקיימים איתם שיח פתוח. ארה"ב היא הידידה הגדולה ביותר ובוודאי החשובה ביותר שלנו וטוב שאנחנו משוחחים איתם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים