שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » כל מה שרציתם לדעת על קידום אורגני
קידום אורגני
מה זה קידום אורגני ומדוע הוא כל כך חשוב לעסקים ולאתרים שרוצים חשיפה ובעיקר, איך עושים את זה נכון ויעיל – כל הפרטים
| צילום: FREEPIK

עולם השיווק הדיגיטלי עבר ב-15 שנים האחרונות מהפכה של ממש. מאפיק קידום שולי למדי וכזה שאנשי הפרסום לא ממש האמינו בו עד הסוף לאפיק פרסום מרכזי וקריטי למדי, כזה שכמעט ואין עסק שיכול להרשות לעצמו לוותר עליו. טכניקות שונות כמו קידום ממומן בגוגל, פייסבוק ואינסטגרם, מערכות CRM לשליחת הודעות תפוצה וניוזלטרים ופרסום דרך באנרים באתרים מובילים – כל אלו הן רק חלק מהאפשרויות העומדות בפנינו, אך אין ספק כי הכוכב העולה בתחום בשנים האחרונות הוא הקידום האורגני SEO . בקצרה, מדובר על טכניקות מורכבות שיאפשרו לנו לקדם את האתר שלנו לראש תוצאות החיפוש, ואם עושים את זה נכון זה יכול להביא לנו הרבה מאד טראפיק לעמוד ולהגדיל את ההכנסות. הנה כל מה שחשוב לדעת בנושא. 

אז מה זה בעצם קידום אורגני?

קידום אורגני זוהי למעשה התורה שמדברת על דרכי קידום ושיווק לעסק שאינן קידום ממומן, כלומר שאנו לא משלמים שהמודעה תופיע לפי פר ההקלקות שנעשות. אנחנו מדברים כאן על קידום בגוגל בפרט, אך המושג יכול לתאר בעצם כל סוג קידום שאיננו קידום ממומן. 

איך זה קורה?

אם ככה, חשוב להבין שקידום אורגני של אתרים בגוגל זה עולם תוכן שלם, כזה שמצריך לא מעט ידע ופעולה בכמה מישורים במקביל. בגדול, מדובר על צעדים שגורמים לגוגל להבין שהאתר שלנו רלוונטי מאוד לגולשים והחוויה בו תעודד אותם להמשיך להשתמש במנוע החיפוש (מה שהם מאד רוצים כמובן), וכך הם למעשה יעדיפו לשים אותו בראש תוצאות החיפוש: 

  • תוכן: גוגל מאד אוהב תוכן ענייני ורלוונטי. אם מדובר למשל על עסק לתכשיטים, כדאי שיהיה בו מידע רלוונטי בנוגע לסוגי יהלומים, מחירים ועלויות של תכשיטים, ביטוח ואחריות (למשל). חשוב כמובן לרענן את התוכן על בסיס קבוע, לא להעתיק אותו משום מקום אחר (גוגל עולים על זה מיד) ואפילו לכתוב לפי טכניקות חלוקת מידע שגוגל אוהב. 
  • חווית משתמש: חלק חשוב ביותר הוא שיפור מתמיד של חווית המשתמש. זמני טעינה מהירים, נגישות וקלות בהגעה ממקום למקום, אבטחה מקסימלית וכו׳. קידום אורגני איכותי דואג לשיפור מתמיד של חווית המשתמש. 
  • קישורים: חלק חשוב ביותר לקידום אורגני. בכל אתר חשוב שיהיה מספר גבוה של קישורים לאתרים חיצוניים רלוונטיים (וגם קישורים מאתרים אחרים אלינו) וכן קישורים פנימיים בין עמודים באתר. 
  • אופטימיזציה: חווית המשתמש היא רק חלק קטן מתהליכי אופטימיזציה מקיפים יותר שהם קריטיים לקידום אורגני יעיל. שדרוג אבטחה, ייעול מערכות סליקה ותשלום, התקנת פלאגינים ותוספים חשובים ועוד. אגב, כשאתם מחפשים שירותי עיצוב אתרים חשוב מאוד לבדוק שאתם מקבלים גם את השירותים הנחוצים הללו וכי המיקוד הוא לא רק על העיצוב הבסיסי של האתר. 

החשיבות של עיצוב אתרים

ראוי להרחיב קצת בנושא של עיצוב אתרים מקצועי, בגלל שזה בעצם המפתח לפרסום יעיל של העסק שלכם. כשאתם בוחרים מישהו שיבנה את האתר שלכם, כדאי ללכת על עסק מנוסה וותיק ופחות בכיוון של מעצבי אתרים לעצמאים בתחילת דרכם. מצד אחד חשוב שהעיצוב של האתר שלכם יהיה מושך ומזמין, ומצד שני הוא צריך להיות משויף לחלוטין מבחינה טכנית. זמני טעינה קצרים ככל הניתן, ממשקים נוחים ומאובטחים, במיוחד אם אתם מנהלים חנות איקומרס, חווית משתמש טובה, ובקיצור – כל מה שהגולשים שלכם מחפשים שהם מגיעים אליכם לאתר. אל תתפשרו בנושא הזה והקפידו לבחור חברות מובילות שיש להן את הניסיון והכלים לבנות לכם אתר טוב באמת. 

השקעה לטווח הרחוק ולא ״זבנג וגמרנו״

זה משהו שאתם לגמרי חייבים להבין, במיוחד אם האפשרות של קידום אורגני מעניינת אתכם. בניגוד למודעות ממומנות בפייסבוק למשל, קמפיין ממוקד במסגרתו נשלם סכום כסף ידוע מראש כדי לנסות ולהגיע ל-X אנשים, קידום ממומן הוא תהליך ארוך שעושים לפעמים במשך שנים ארוכות ויש להתמיד בתחזוקה שלו. אי לכך, אם אתם מחפשים תוצאה מהירה ומיידית וקידום של מסר אינסטנט, זה לא לגמרי השירות שמתאים לכם בשלב הזה, לפחות לא רק השירות הזה. 

אם ככה, למי זה כן מתאים?

ובכן, קידום אורגני עשוי להתאים בלא מעט מקרים, לפעמים באופן בלעדי ולפעמים לצד אפיקי שיווק דיגיטלי אחרים. הוא בהחלט מתבקש במיוחד במקרים הבאים:

  • מי שהאתר שלו הוא חלק מהותי בתהליך המכירה: בעלי עסקים שאתר האינטרנט שלהם הוא חלק מרכזי בתהליך השיווק והמכירה, בהחלט צריכים לשקול את האופציה. אם אתם מסתמכים על כניסות של גולשים אל האתר, כדאי לעשות מה שאפשר כדי לקדם אותו אל עבר ראש תוצאות החיפוש. 
  • מי שמאמין בתהליכים ארוכי טווח: בכל סוג של עסק יש לא מעט תהליכים שנחשבים לתהליכים ארוכי טווח. הכשרות של עובדים, בניית תוכניות עסקיות לשנים ארוכות, פיתוח מוצרים וכן הלאה. קידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח למי ששואף ברבות השנים לנכסים דיגיטליים איכותיים ולתנועה והמרות דרך האתר. 

אל תתפשרו על שירות מקצועי

שימו לב כי ישנן לא מעט חברות ופרילנסרים שמציעים שירותים שונים של קידום אורגני, וממש לא כולם הם בעלי הניסיון והידע המקצועי שיאפשר ליהנות מתוצאות טובות באמת. אנו ממליצים בחום לבחון קודם כל את הצורך שלכם בקידום אורגני (ואם אכן יש צורך כזה, לא להסס ללכת על זה), ושנית ללכת על שירותי קידום רק אצל החברות הטובות והמובילות במשק שגם יש להן ניסיון ספציפי בתחום. דיגיטל פרטנרס היא אחת החברות המובילות במשק בשנים האחרונות. היא נשענת על ניסיון של מעל שני עשורים ומציעה מעטפת דיגיטלית מלאה, החל מאפיון מקיף של העסק, דרך יצירת מסרים ועד התאמת פלטפורמות ומדיה בהתאם לתקציב ולדרישות שלכם. אל תתפשרו על פחות. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים