שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » כל מה שצריך לדעת אודות מערכת ERP
ניהול חכם לעסק
במידה ומדובר על הפעם הראשונה בה אתם שומעים את המונח "ERP" אז תדעו שאתם לא לבד, כמו כן, מדובר למעשה על אחד המונחים הנפוצים בתעשיית העסקים
תוכנה לניהול העסק | צילום: FREEPIK

מדובר על אחד הכלים היעילים ביותר בתוך הארגונים השונים. זאת בעוד כי ERP הם למעשה ראשי תיבות של המונח הלועזי "Enterprise Resource Planning System". מערכת ERP היא למעשה תוכנה לניהול עסק שתפקידה העיקרי הינו לתכן, לנהל ולעקוב אחר כל אותם משאבי ארגון. בין ההיבטים השונים בארגון ניתן למנות בין היתר את נושא הלוגיסטיקה, משאבי אנוש, כספים, ניהול מלאי ורכש, ניהול לקוחות, שיווק וכיוצא בכך. למעשה, מדובר על מערכת כזו המהווה סוג של מערך בקרה לכלל המערכות הרלוונטיות לארגון במטרה להבטיח ממשק נוח ופשוט יותר. על מנת לסדר לכם את כל העניין סביב נושא ה-ERP, ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים שצריך לדעת אודות מערכת ERP .

אז מה בעצם חדש במערכת?

תחילה, נציין כי בעת בה מדובר על השימוש במערכת ה-ERP, הרי שמדובר על שימוש רחב שנים שהתחיל עוד בשנות ה-90. לפני שיצאה לשוק תוכנה לניהול עסק, חברות וארגונים שונים נהגו לערוך בקרה על הארגון שלהם באמצעות מספר מערכות מידע, בעוד שבמרבית המקרים אותן מערכות לא התמשקו אחת לשנייה. אך יחד עם חלוף השנים פותחה מערכת ה-ERP, מערכת שמעניק לארגונים השונים את האפשרות לעבוד מול ממשק אחד, ממשק פשוט, יעיל ונוח ומאז הרוב המוחלט של החברות המובילות ברחבי העולם מבצעות שימוש במערכת ERP שהותאמה והוטמעה בארגונם. מדובר למעשה על מערכות מודולריות, במילים אחרות – מערכות אשר מחולקים למיני רכיבים, בעת בה ניתן להשתמש בכל רכיב שהמערכת הזו מציעה לכם, או לחילופין רק חלק קטן מהם, על פי הצורך של הארגון. 

הטמעה של מערכת ERP בארגון

הטמעה של מערכת ERP נחשבת, כפי שכבר ציינו קודם, למשתלמת וחסכונית באופן משמעותי, אך ניכר כי מדובר על מערכת המתלווה אל שורת יתרונות רחבה הרבה יותר שכן, מערכת ERP יוצרת אחידות בארגון – ארגון שבא לידי ביטוי בכך כי כלל העובדים עובדים על אותה מערכת אשר מתקשרת עם שאר המחלקות השונות בתוך הארגון באופן אוטומטי. על מנת להטמיע מערכת ERP בתוך הארגון, הרי שעל הארגון לעבור לספר מערכת מידע אחת, בעוד כי במקביל יהיה על הארגון להסב את כלל המערכות הקיימות למערכת החדשה. נכון להיום ישנן מספר דרכים שונות להטמיע מערכות מסוג זה בתוך הארגונים השונים, בעוד כי כל חברת תוכנה בוחרת את הדרך המתאימה ביותר עבורה והיא זאת שבעת בה היא מזהה את הצרכים האישיים של הארגון מתחילה להסב את כלל המערכות בארגון למערכת ה-ERP. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים