שיתוף
תגובות
חדשות » כלי תחבורה שנע במהירות של יותר מ-1000 קמ"ש: הראשון בעולם | צפו
עתיד התחבורה
חדשנות קנדית פורצת דרך תשפר באופן דרסטי את העלות וזמן הנסיעה עבור הנוסעים, תפחית את טביעת הרגל הפחמנית ותניע צמיחה כלכלית אזורית משמעותית
כלי תחבורה המהיר ביותר, טראנס-פוד | צילום: TransPod

טראנס-פוד (TransPod), הוא סטארטאפ שבונה את מערכת התחבורה הקרקעית המהירה במיוחד המובילה בעולם כדי לשנות את חוקי המשחק ולהגדיר מחדש את תחום ההובלה של נוסעים ומטענים, חשפה את ה- FluxJet, חידוש מגדיר תעשיה שמשנה את הדרך בה אנו חיים, עובדים, ונעים ממקום מקום.

בהתבסס על חידושי הנעה פורצי דרך ועל מערכות אנרגיה נקייה שנמנעות משימוש בדלק מאובנים, FluxJet הוא רכב חשמלי לחלוטין המהווה למעשה הכלאה בין מטוס ורכבת. זו קפיצת דרך טכנולוגית בהעברת כוח ללא מגע ותחום חדש בפיזיקה הנקרא Veillance Flux, FluxJet הנוסע במסלול מוגן במהירות של מעל 1000 קמ"ש – מהר יותר ממטוס סילון ומהיר פי שלושה מרכבת מהירה.

FluxJet יפעל אך ורק במסגרת קווי טראנס-פוד, מערכת שמרשתת תחנות במקומות מרכזיים ובערים מרכזיות, עם לוח זמנים בתדירות גבוהה שנועד לאפשר נסיעה מהירה, משתלמת ובטוחה. לאחרונה, טראנס-פוד אישרה קבלת מימון של 550 מיליון דולר מארצות הברית והכריזה על השלב הבא של פרויקט התשתית בקנה מידה של 18 מיליארד דולר בארצות הברית לבניית קו טראנס-פוד לחיבור הערים קלגרי ואדמונטון באלברטה, קנדה. עבודות הבנייה הראשוניות החלו, לרבות הערכת ההשפעה הסביבתית. פרויקט קריטי זה ייצור עד 140,000 מקומות עבודה ויוסיף 19.2 מיליארד דולר לתמ"ג של האזור לאורך כל הבנייה. ברגע שקו ה-טראנס-פוד יפעל, הנוסעים ישלמו כ-44% פחות ממחירו של כרטיס טיסה כדי לנסוע במסדרון, ותהיה הפחתה של רמת פליטת ה-CO2 ב-636,000 טון בשנה.

"כל העבודה הקשה במהלך השנים האחרונות הובילה לציון הדרך הזה בו הדיבורים הופכים למציאות. הטכנולוגיה הוכחה, ויש לנו את האמון של משקיעים, ממשלות ושותפים להמשיך לדחוף קדימה כדי להגדיר מחדש את התחבורה בצורה יעילה", אמר סבסטיאן ג'נדרון, מייסד שותף ומנכ"ל החברה.

באירוע החשיפה של טראנס-פוד בטורונטו, FluxJet מוקטן הוצג בהדגמה חיה שהראתה את יכולות הטיסה שלו. רכב ה- FluxJet, במשקל של כמעט טון אחד, הדגים נוהל המראה, נסיעה ונחיתה בתוך המסלול שלו.

"ציון הדרך הזה הוא קפיצת מדרגה גדולה", אמר ריאן ג'אנזן, מייסד שותף ומנהל טכנולוגיה ראשי ב-טראנס-פוד. " FluxJet שייך לתחום המחקר המדעי, הפיתוח התעשייתי והתשתית המסיבית כדי לתת מענה לצרכי הנוסעים ולהפחית את התלות שלנו במטוסים שכבדים בדלק מאובנים ובכבישים מהירים".

"טראנס-פוד משנה לחלוטין את המשחק עם נסיעות נוסעים במהירות גבוהה במיוחד ללא פליטה, והיא מספקת תחבורה בין ערי שער מרכזיות", אמר יונג וו, מנכ"ל MaRS Discovery District. "הגיע הזמן לפעולה נועזת של קובעי המדיניות, המשקיעים והמפעילים שלנו כדי לתמוך במסחור של חידושים תוצרת קנדה כמו טראנס-פוד, כדי לנצח בכלכלת החדשנות העולמית של טריליוני דולרים".

"ה-FluxJet הוא ראשון בחדשנות הקנדית והוא פרויקט התשתית הגדול הבא שיובא לעולם", אמר ג'אנזן. " קו טראנס-פוד מפותח בשיתוף פעולה עם השותפים שלנו באירופה, ארצות הברית ומקומות אחרים, כולל אוניברסיטאות, מרכזי מחקר, תעשיית התעופה והחלל, אדריכלות, רכבת ושותפים לבנייה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים