שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » כיכר הדמוקרטיה: חולדאי חנך את הכיכר אך טעה בשם הרחוב
טעות מביכה
ראש עיריית תל אביב חנך הבוקר את "כיכר הדמוקרטיה" ברחוב קפלן, אלא שבציוץ שפרסם, טעה בשם מפגש הרחובות | הכריז על המהלך בהליך מזורז בלי לעדכן
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי | צילום: עיריית תל אביב

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי חנך הבוקר (שני) את השם החדש לרחוב שבו מתנהלות ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית וטעה בשם הרחוב המרכזי שנמצא בעיר שהוא עומד בראשה. בנוסף, חולדאי הכריז על "כיכר הדמוקרטיה" בהליך מזורז ומבלי שחברי המועצה עודכנו על כך. הוא פעל לאישור היוזמה ללא כינוס רשמי של ועדת השמות בעיר, והסתפק בהצבעה של החברים בה באופן טלפוני או במייל.

בציוץ שפרסם הבוקר כתב חולדאי: "יש שתי סיבות שבגללן החלטנו לקרוא לצומת קפלן-נמיר כיכר הדמוקרטיה. הראשונה היא כי בשנתה ה-75 של מדינת ישראל התברר, בניגוד גמור לכל מה שחשבנו, שהדמוקרטיה שלה אינה מובנת מאליה. ואנחנו פה כדי להזכיר. שוב ושוב, שאין לישראל קיום, כמדינה, כחברה, כרעיון – בלי דמוקרטיה. הסיבה השנייה היא כי בצומת קפלן-נמיר, ובעקבותיו בכל הארץ, מתרחש כבר 28 שבועות אחד הדברים הכי יפים שבני אדם יודעים לעשות – להיאבק יחד על ערכים משותפים".

עוד מבחזית החדשות

עוד כתב חולדאי: "את השם, כיכר הדמוקרטיה, קיבל הצומת לאחר שמזה 28 שבועות ברציפות, מתאספים במקום מאות אלפי מוחים ומוחות, שנאבקים על הערכים המשותפים לכולם במדינת ישראל".כידוע, רחוב קפלן לא נפגש עם דרך נמיר, אלא עם דרך מנחם בגין.

ראובן לדיאנסקי, מועמד לראשות העיר תל אביב וראש רשימת "חי – חילונים ירוקים" אמר בטקס: "לפני כ-4 חודשים, עוד כסגן ראש העיר, דרשתי מחולדאי גם בישיבת מועצת העיר לשנות את שמו של רחוב קפלן לשדרות הדמוקרטיה. הבוקר זה קרה ואת הצומת קראו בשם "כיכר הדמוקרטיה". מזל שיש בחירות!".

ציפי ברנד מועמדת לראשות העיר תל אביב אמר בטקס: "תל אביב-יפו תמשיך להיות המגדלור הליברלי והסמן הדמוקרטי של ישראל. אלא שדמוקרטיה מתחילים מהבית. מי שמסתובבים ברחובות העיר וחיים אותה ואת בעיותיה, לא היו מתבלבלים לרגע בשמות הרחובות. זה מה שקורה כשמשקיפים על העיר מהקומה ה-12 ועובדים על טייס אוטומטי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים