שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » כיב קיבה: מדוע זה קורה ומה ניתן לעשות?
הרפואה הסינית
אם בחילות, הקאות, ירידה בתיאבון וכאב בטן הם תסמינים המוכרים לכם מקרוב, ייתכן ואתם לוקים בכיב קיבה, הידוע בכינוי אולקוס
תגיות:
מזון טבעי | צילום: Elena Elisseeva, שאטרסטוק

התחושות והתסמינים של פצע בקיבה עשויים לגרום לאי נוחות ואף עלולים להתגבר בשעות הלילה. בשורות הקרובות נפרט ונסביר את הסיבות שעשויות לגרום לו להופיע, ואת דרכי הטיפול בו באמצעות הרפואה הסינית.

מה זה בדיוק כיב קיבה? ומהן הסיבות להופעתו?

כיב קיבה הוא למעשה פצע שמתפתח על דופן הקיבה, בשכבת הרירית המגינה על הרקמות שמאחוריה מפני החומציות הגבוהה השוררת באיבר זה. הופעת פצע במקום גורמת לשלל תסמינים, ביניהם כאבי בטן, צרבות, בחילות, נפיחות בטנית, חוסר תיאבון ועוד. בנוסף, במקרים בהם הפצע מדמם, הצואה תהיה בצבע כהה עד שחור. כיב שאינו מטופל כראוי גם עשוי לחדור לרקמות העמוקות יותר של הקיבה ולגרום  לזיהום של הדם ולמצב חירום רפואי. ישנן מספר סיבות להתפתחות פצע ברירית הקיבה, ביניהן שימוש בתרופות מסוימות לאורך זמן (סטרואידים, תרופות נוגדות דלקת), עישון וצריכת אלכוהול מוגזמת. מצבים שגורמים לעליית רמת החומציות בקיבה אף מחמירים את התסמינים ומפריעים לרקמת הקיבה לרפא את עצמה. מצבים אלו כוללים את נוכחותו של החיידק הליקובקטר ומצבי סטרס נפשיים לאורך זמן. לעיתים הסיבה להתפתחות הכיב אף אינה ידועה.

חלק מהפתרון – להתחיל לשמור על תזונה נכונה

אם אתם סובלים מכיב קיבתי, כדאי מאוד שתתחילו לשים לב הרבה יותר לתזונה והרגלי צריכת המזון שלכם. מומלץ לאכול ארוחות קטנות לאורך כל שעות היום, במקום ארוחות גדולות שמעמיסות על הקיבה. בנוסף רצוי כי תימנעו ממאכלים מסוימים כגון ירקות טריים (פשוט אכלו ירקות מאודים), מאכלים מתובלים וחריפים, מזון מעובד, משקאות מוגזים, קפה ואלכוהול מכל סוג. תזונה שכן כדאית לצריכה ותסייע לריפוי של כיב הקיבה היא כזאת שכוללת מאכלים רכים, מיצי ירקות, שיבולת שועל, בננות ושומנים טבעיים כגון שמן קוקוס או חמאת גהי. הרפואה הסינית יכולה לעזור לכם כבר בהיבט הזה, שכן באמצעותה ניתן להתאים תפריט אישי. בהתחשב במחלות הרקע, בתסמינים ובהרגלי האכילה ניתן להרכיב תפריט שיסייע לריפוי מלא של הכיב ואף ימנע את חזרתו.

דיקור סיני – פתרון שיקל עליכם עד מאוד

שמירה על תזונה נכונה שמותאמת לטיפול בכיב קיבתי היא רק חלק ממה שהרפואה הסינית יכולה להציע עבורכם. בוודאי כבר שמעתם על דיקור סיני, אותן מחטים דקות במיוחד שמוחדרות לעור באזורים שונים על מנת לשחרר חסימות אנרגטיות שמונעות מהגוף לרפא את עצמו. ואכן, לגוף ישנן יכולות ריפוי מעולות, אך יציאה מאיזון עשויה בהחלט להתבטא בהופעת תסמינים ומחלות שונות. דיקור סיני מקצועי, שמבוצע לאחר אבחון מסודר, מתאים למצבים בהם הכיב "מודלק", כואב ואפילו מדמם. הדיקור מאפשר לגוף להגיב במהירות כך שהתסמינים נחלשים בצורה משמעותית מספר ימים לאחר מכן. דיקור סיני יעיל לא רק נגד כיב קיבה אלא גם לבעיות נוספות במערכת העיכול, כגון קרוהן, קוליטיס, ריפלוקס, קשיי בליעה, צרבות ועוד. 

צמחי מרפא סיניים – עוד אפשרות נהדרת

אולקוס הינה מחלה שמתועדת בספרות עוד משחר ההיסטוריה – כך גם הרפואה הסינית בת אלפי השנים, שלמדה  להתמודד עם מחלה זו בצורה בטוחה, טבעית ושאינה פולשנית, וזאת על ידי שימוש בצמחי מרפא מגוונים. צמחים אלו תורמים לטיפול בכיב במנגנונים שונים, על ידי חיזוק מערכת החיסון, הסדרת פעולת הקיבה והפחתת החומציות, הגנה על שכבת הרירית מפני התנאים החומציים שבקיבה ועוד. למעשה, שילוב מושכל של צמחי המרפא יחד עם טיפולי דיקור סיני ושינויים בתפריט התזונתי, יביא למצב בו הכיב מתרפא ונעלם כלא היה. תוכלו גם לשלב את הטיפולים הללו עם הטיפול התרופתי שתקבלו נגד כיב קיבה, שכן טיפולי הרפואה הסינית אינם מתנגשים איתו אלא רק תורמים לו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים