שיתוף
תגובות
חדשות » כוחות רוסים החלו לשוב גם מקרים
מאותתים להרגעה
משרד ההגנה הרוסי פרסם סרטון של טנקים עוזבים את חצי האי קרים אחרי תרגיל שקיימו שם. אולם למרות הכל במערב לא ממהרים להאמין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: ID1974, שאטרסטוק

משרד ההגנה הרוסי הודיע הבוקר על סיומו של תרגיל שקיימו חייליה בחצי האי קרים שאותו סיפחה אליה מידי אוקראינה ב-2014, ואף פרסמה סרטון שבו נראה טור של טנקים ושל כלי רכב צבאיים אחרים השייכים לה עוזב את האזור אחרי התמרונים שם.

מחד, הסרטון וההודעה, עשויים בהחלט מחד להיתפס במערב כעוד איתות רוסי על נכונות להפחית את המתיחות, אולם מאידך, גם הבוקר במדינות נאט"ו ממשיכים להתייחס בספקנות לרמזים הפייסניים.

גם שגריר רוסיה באיחוד האירופי, ולדימיר צ'יז'וב, הצטרף הבוקר להכחשות שארצו מתכוונת לפלוש לאוקראינה בחודש הקרוב. במהלך ריאיון לעיתון הגרמני "די וולט" אמר: "מלחמות באירופה כמעט לעולם אינן מתחילות ביום רביעי. בכל הנוגע לרוסיה – אני יכול להבטיח לכם שלא תהיה שום התקפה ביום רביעי הזה. לא תהיה גם שום הסלמה בשבוע הקרוב או בשבוע שלאחר מכן או בחודש הקרוב".

שר ההגנה של אוקראינה אולקסיי רזניקוב אמר הבוקר כי גם לפי ההערכה העדכנית של ארצו לא עומד להתרחש "שום דבר בלתי צפוי". בהצהרה שמסר בטלוויזיה אמר רזניקוב כי הכוחות המזוינים האוקראיניים ממשיכים בתרגילים שהם מקיימים ברחבי אוקראינה, וכי באחד מהם אף אמור להשתתף הנספח הצבאי של בלארוס במדינה. בלארוס, נזכיר, מארחת בימים האחרונים עשרות אלפי חיילים מצבא רוסיה לצורך תרגיל משותף, ובמערב חוששים שהתרגיל הזה הוא אמצעי הסוואה שיאפשר לרוסיה לפלוש לאוקראינה מצפון ולהגיע בקלות אל הבירה קייב. שר החוץ הבלארוסי טען הבוקר כי שום חייל רוסי או ציוד רוסי לא יישאר בארצו כשהתרגיל המשותף יסתיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים