שיתוף
תגובות
חדשות » כואב הלב: כוח צה"ל זיהה את הלוחם כמחבל וירה בו למוות
מבצע בית וגן
רב-סמל דוד יהודה יצחק ז"ל נהרג מאש כוחותינו בזמן יציאת הכוחות מג'נין בחודש יולי | לפי התחקיר הכוח זיהה "דמות חשודה ותנועות חשודות"
דוד יהודה יצחק הי"ד | צילום: דוברות בית אל

תחקיר צה"ל שהוצג לרמטכ"ל ביום ראשון, קבע כי לוחם אגוז דוד יהודה יצחק ז"ל, שנהרג במבצע "בית וגן" נפגע מאש כוחותינו אחרי שזוהה בטעות כמחבל.

על פי התחקיר, הירי בוצע בשלב יציאת הכוחות ממחנה הפליטים בג'נין תוך כדי חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים. כוח שזיהה דמות חשודה ותנועות חשודות באחד המבנים ירה לעברה, ורס"ל דוד יהודה יצחק, בן 23 מבית אל, נהרג כתוצאה מהירי בעקבות זיהוי שגוי. מסקנות התחקיר העלו פערים באופן הערכת מיקומי הכוחות במהלך היציאה ממחנה הפליטים.

עוד מבחזית החדשות

מדובר צה"ל נמסר, כי הרמטכ"ל קיבל את מסקנות התחקיר ממפקד פיקוד המרכז, מפקד אוגדה 98, מפקד חטיבת הקומנדו ומפקד יחידת אגוז, ואמר כי "מדובר באירוע קשה ומצער, בו איבדנו לוחם צה"ל במהלך פעילות מבצעית תחת אש. יחידת אגוז, יחד עם יחידות הקומנדו, פעלו במחנה הפליטים ג'נין באופן אמיץ וראוי להערכה, והביאו להצלחות מבצעיות ולהרחבת חופש הפעולה של צה"ל. לצד זאת, נלמד את הלקחים הנדרשים, ונטמיע אותם ביחידות צה"ל הלוחמות".

בהודעת צה"ל נמסר כי בעקבות המקרה הוחלט על נקיטת צעדים פיקודיים ברמת החטיבה, אך לא פורטו אותם צעדים. סיכום ממצאי התחקיר הוצג גם למשפחת יצחק.

רב סמל יצחק ששירת כלוחם אגוז בקבע הניח אחריו זוג הורים ו-6 אחים. אביו ספד לו בלווייתו: "אתה ראית את הצרה של כל אחד כאילו היא הצרה שלך ממש, ילד שכולו נשמה. תודה הקב"ה שהשאלת לנו את דוד ל-23 שנים. אימא והילדים אוהבים אותך ותמיד תהיה חי בליבנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים