שיתוף
תגובות
חדשות » כביש 4: אנרכיסטים חסמו את הכביש ופונו בכוח על ידי אזרחים
אנרכיה בשם הדמוקרטיה
כמה מפגינים ירדו לכביש 4 באזור גבעת שמואל, והציבו גדרות עם כתובת אש | אזרחים פינו אותם מהמקום "יש לאנשים עבודה"
חסימות בכביש 4 | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

מפגינים חסמו הבוקר (שני) את כביש 4 לכיוון צפון באזור גבעת שמואל. חלק מהמפגינים הזיזו גדרות לכיוון הכביש, הציתו אבוקות והקימו כתובת אש. כמה מהם אזקו את עצמם אל הגדרות, וצעירה אחת נעצרה. בתיעוד מהמקום נראו אזרחים מתעמתים עם המפגינים, שלבסוף פונו בכוח על ידי האזרחים.

המוחים שחסמו את כביש 4 אמרו כי "רגע לפני שהממשלה העבריינית ממוטטת את עמודי התווך של ישראל החופשית, יצאנו להגן בגופנו על הדמוקרטיה" עוד אמרו המפגינים. "זה הזמן להעיר את כל מי שמבין את חומרת המצב אבל עדיין לא יצא לרחוב. זה הרגע האחרון לשמור על ישראל דמוקרטית וחופשיה". מנגד, קראו האזרחים שפינו את המפגינים מהכביש: "יש לאנשים עבודה".

עוד מבחזית החדשות

לקראת "יום השיבוש" הצפוי מחר, קראו ארגוני המחאה למפגינים להתכנס בכיכר הבימה בתל אביב בשעה 06:30 בבוקר. "כוח קפלן בשיתוף כלל ארגוני המחאה יוצאים לפעילות בשלישי מוקדם בבוקר. ומשם ממשיכים לפעילות במשך כל היום", קראו. "הולך להיות יום עמוס פעילות. הכול חוקי. אבל לא מנומס".

ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) אמר ל-ynet : "הייתי צריך לעשות בקריירה שלי פעולות שלא כל כך אהבתי, ויש להן משמעויות מאוד גדולות על הנפש שלי ועל סולם הערכים שלי. עשיתי אותן כי ידעתי שמאחוריי עומדת מדינה דמוקרטית, מערכת משפט ערכית שבוחנת את ההחלטות האלה, ולכן עשיתי אותן". עוד הוסיף: "אני לא יודע מה כל אחד יחליט לעשות, אבל אני חושב שציבור גדול מאוד לא יסכים לשרת תחת מדינה שהיא לא דמוקרטית ושאין עליה ביקורת שיפוטית".

ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית) אמר כי: "אני כל פעם נדהם מחדש, באמת, מעוצמת, אני לא יודע אם לומר בורות או נבזות של המוחים. לתת את היכולת לקבוצה קטנה ובלתי נבחרת, שלא חייבת דין וחשבון לאף אחד, זה דמוקרטיה? אנחנו לא מבקשים להחליש את בית המשפט. אנחנו רוצים בית משפט חזק שיכול לפקח. השאלה מי קובע את האיזון הנכון – אם יקבעו את זה נציגי הציבור או תקבע את זה המערכת המשפטית, וזה דבר שהוא לא נתפס".

ח"כ אביחי בוארון הוסיף כי " יש פה צבא, יש אנשים שלא רוצים לשרת כתוצאה מסיבה כזו או אחרת. הצבא מספיק חזק, גדול ויציב להשתחרר מאותם מתנדבים ולהגיד להם "תודה רבה, חברים, בבית ספרנו בצבא ההגנה לישראל אין מקום לסרבנות". אם נתחיל לסרב, אוי לנו ואבוי לנו".

לדבריו, "אני קורא לרמטכ"ל להגיד להם "רבותיי, חברים יקרים, אני לא יכול לנהל ככה צבא. תוך 24 שעות אתם יורדים מהמכתב הזה, על הכיפאק. לא יורדים ממנו? להתראות, שלום, כל טוב. אני לא מנהל ככה צבא". לא יכול להיות במשחק הדמוקרטי שמיעוט, מפני שיש לו יותר כסף, תארים אקדמאים או אני לא יודע מה, יכפה את דעתו על הרוב. זה לא יכול לקרות, כי מחר זה יתהפך עלינו חזרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים