שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » כבוד לתשמישי קודש
תורה ותשמישי קודש זוכים בבית היהודי למקום של כבוד, נהוג לאחסן אותם בארונות המיוחדים להם, ולנשוק להם בכל שימוש, לפעמים אפילו במפגש אקראי
תשמישי קדושה | צילום: FREEPIK

יש הקפדות מיוחדות על תשמישי קדושה, שמטרתם להיזהר בכבודם, כמו האיסור להניח ספרי קודש ושאר תשמישה קודש על רצפה אלא רק במקום מוגבה, איסור להניחם הפוך, לעשות בהם שימוש שאינו לקדושה, ועוד. ספרי תורה הכתובים על קלף מקבלים תוספת כבוד ונהוג להניחם בנרתיק מהודר, כל קהילה והנהוג בה החל מנרתיקי זהב וכסף המקובלים בעדות המזרח ועד מעילי בד רקומים המקובלים יותר בעדות אשכנז, כולם מעוטרים ומעוצבים ואף נושאים אביזרי קישוט נוספים כמו ריקועי זהב של לוחות הברית, אצבעות זהב ארוכות לסימון המיקום בו אחוזים בקריאה בתורה, או כתרים שונים. את ספרי התורה מקלף נוהגים לאפסן בארון הנקרא ארון קודש, ולאורך השנים התקבל בכל הקהילות שיהיה הארון מפואר ומקושט, נושא אלמנטים יהודיים ומרהיב עין. אם כן מוצרי תורה ותשמישי קודש הינם חיוניים בכל בית דתי ותוכלו למצוא כאלה במשכן התכלת.

תשמישי קדושה מעוצבים

כפי שנהוג לפאר את ספר התורה, התקבלו בתפוצות ישראל עיצובים שונים לתשמישי קדושה כאלו ואחרים, כך השתמרו משנות הביניים מוצרים שונים בקווי עיצוב מרתקים, כל תקופה וסגנון האומנות המקובל בה, גם כמובן על פי מקום מגורי היהודים. כך ניתן לראות במוזיאונים באירופה מוצרי קודש יהודיים כמו כתרים לספרי תורה, הגדות מאוירות לפסח, מגילות אסתר בסגנונות עימוד ועיצוב שונים, מחזורים לימים נוראים וחגים, ועוד, בקווים אומנותיים שונים ומגוונים, כיום ניתן להשיג תשמישי קדושה שונים שזוכים לעיצוב מתוך כבוד למשמעות העמוקה שהם מסמלים עבור היהודי. יש שמתחברים לסגנונת עיצוב וינטאז' המאפיין עבורם את המסורת העתיקה שעוברת מדור לדור דרך תשמישי הקודש, ויש שאוהבים דווקא עיצובים חדשניים שישתלבו בקו העיצוב האהוב עליהם בהתאמה לשאר האבזור בבית.

תשמישי מצוה נוספים

במקביל לתשמישי הקודש ממלאים את הבית היהודי הנוהג על פי ההלכה מגוון רחב של מוצרים שאין בהם קדושה אולם הם משמשים לקיום מצוות יומיומיות שונות או ימים מיוחדים לעם היהודי הנושאים איתם מצוות מיוחדות, כמעט בכל פינה ניתן למצוא אביזרים שתפקידם בבית הוא אך לצורך קיום ההלכה, אלו קרויים תשמישי מצווה. בתחום תשמישי המצווה המיוחדים ניתן למצוא את החנוכיות וקערות ליל הסדר למשל הייחודיים לחגים ספציפיים, ובתחום הכללי השוטף ניתן למצוא אין סוף פריטים קטנים, כיסויים למתג לשבת לבל ידלקו בטעות, גביעים לקידוש וערכות הבדלה, סימוני בשרי וחלבי לשמירת הכשרות, ועוד, במשכן התכלת ניתן למצוא תשמישי מצווה שונים שזכו לעיצוב יוקרתי, כמו נרתיקים לטלית ותפילין, ערכות הבדלה מהודרות, וגם נטלה ונטלות מעוצבות. נטילת ידיים היא אחת המצוות שאדם יהודי פוגש בכל יום, בקומו בבוקר, טרם ארוחה שיש בה פת, ובעוד הזדמנויות מגוונות במעגל השנה והיומיום. משכן התכלת דואגים להקיף את היהודי בכל המוצרים שהוא עשוי להיות זקוק להם במלוא הנוחות והיוקרה.

פתרונות יהודיים

משכן התכלת מציעים עבור שומרי מצוות מעטפת של מוצרי עזר לתשמישי קדושה, קחו לדוגמא את התפידנית, זו צידנית ייעודית לתפילין. כידוע מוצרי סת"ם עשויים להיות עדינים במיוחד, הכתב נמחק בקלות מכל לחות שחודרת, הרצועות עלולות להישחק מכל מגע מיותר, וצבע הבתים דוהה לעיתים קרובות, זה לא רק בעיה אסתטית או עניין של כבוד התפילין, בחלק מהמקרים זו בעיה הלכתית. במשכן התכלת ניתן להשיג צבעים איכותיים ביותר עבור חידוש הצבע בבתי התפילין, וברצועות, ומדי פעם חשוב להחליפם. אבל הצידנית היא רעיון מדהים לשמירה מקסימלית על ערכת התפילין, היא מתאימה לכל סוגי התפילין כמעט, ונוחה לשימוש. התפידנית מגינה על התפילין באופן מלא מלחות וגם משמש, מה שמקטין את הסיכון לדהייה של צבע חיצוני או חלילה של אותיות, מה שעלול לפסול לחלוטין את התפילין. מקרים בהם יהודים פתחו את התפילין שהניחו יום יום וגילו שהן מזמן פסולות לחלוטין, חייבו את משכן התכלת לאתר את הפתרון עבור מי שמעוניין להגן על מצוות התפילין שלו, ובאופן כללי במשכן התכלת 

עוד מבחזית החדשות

גם עבור ילדים

מבוגרים זקוקים למוצרים רבים ומשכן התכלת דואגת להעניק להם את מלוא הצרכים, אולם גם הילדים, ואפילו יותר מהמבוגרים, עשויים להזדקק למוצרים יחודיים עבורם, כך למשל ניתן להשיג סידור לילדים קשיח וקל לנשיאה, הכולל רק את קטעי היסוד הנאמרים בגיל צעיר, בצבעים מרהיבים ומושכים, חנוכיות לילדים עם נרות צבעוניים, כיפות מעוטרות ועוד ועוד מוצרים שילדים אוהבים. כך מלווה משכן התכלת את המשפחה היהודית בכל שלב ובמלא ההבנה לצרכים היהודיים השונים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים