שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » כאוס בסין בעקבות התפרצות גל קורונה: כלי התקשורת משדרים "עסקים כרגיל"
ברשתות החברתיות, ממשיכים לזרום סרטונים ותמונות על המצב החמור בבתי החולים | העיתונים הרשמיים מתעלמים מהמציאות, ומצטטים גורמי רפואה שמנסים להרגיע את הרוחות
תגיות: ,
המחאות הנדירות נגד הממשל בסין | צילום: TV

הקורונה ממשיכה להשתולל ברחבי סין, ותמונות וסרטונים של המצב הקשה בבתי החולים ממשיכים להציף את הרשתות החברתיות. למרות זאת, בבייג'ינג פועלים בימים האחרונים בניסיון להרגיע את המהומה הגדולה שהתפתחה סביב ההתפרצות המחודשת של המגפה, ופועלים לתדרך את כלי התקשורת בניסיון לשדר "עסקים כרגיל". בתוך כך, במשרד החוץ הסיני תקפו הבוקר את החלטתן של מדינות רבות במערב להתנות כניסה של נוחתים מסין בהצגת בדיקות קורונה שליליות.

העיתון The People Daily ציטט הבוקר מומחי בריאות שונים בסין שטענו כי מצב המגפה הוא הרבה פחות גרוע ממה שמדווח בכלי התקשורת. על פי אותם מומחים, רק חלק קטן מהנדבקים במגפה אכן סובלים מתסמינים ומחלה קשים.

עוד מבחזית החדשות

"מצבי תחלואה חמורים וקשים מהווים רק 3%-4% מכלל הנדבקים שהגיעו לבתי החולים בבייג'ינג", אמר טונג זהאווי, סגן מנהל אחד מבתי החולים בבירה. קאנג יאן, מנהל בית חולים באוניברסיטת סיצ'ואן, אמר כי בשלושת השבועות האחרונים רק 46 מטופלים פונו לקבלת טיפול נמרץ בבית החולים שלו כתוצאה ממחלת הקורונה. הוא אמר גם כי רק 1% מהנדבקים גילו תסמינים.

הדברים האלה עשויים להיות אולי נכונים במידה מסוימת בלבד, שכן מיליוני בני אדם בסין מעדיפים בימים האלה להישאר בבתיהם, במה שנראה כ"בידוד מבחירה". אחת האפשרויות היא כי אותם אנשים מעדיפים להישאר בבית מחשש להידבק, אך ההערכה היא כי הרוב פשוט חולים בעצמם.

על רקע זה, בסין דיווחו בימים האחרונים כי פעילות המפעלים במדינה בחודש דצמבר חוותה את ההתכווצות הגדולה ביותר במהלך שלוש השנים האחרונות. לאורך כל שלושת החודשים האחרונים חלה דעיכה בפעילות התעשייתית במדינה, שנחשבת לכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

גם אם הדיווחים והנתונים שהציגו גורמי הרפואה הבכירים בסין נכונים, עדיין מדובר על מספר דרמטי של חולים במצב קשה ומתים כתוצאה מהנגיף. עשרות אחוזים מאוכלוסיית סין מחוסנים באופן בסיסי בלבד, ולא זכו לחיסון בוסטר. מרבית האוכלוסייה הסינית זכתה לחיסונים הסיניים בלבד, שנחשבים יעילים פחות מהחיסונים המערביים. הלילה הציעו באיחוד האירופי לסין לקבל משלוחי חיסונים בחינם.

בתוך כך, במשרד החוץ הסיני מתחו הבוקר ביקורת על ההחלטה של מדינות רבות, בהן ארה"ב, בריטניה, צרפת, אוסטרליה ועוד לחייב את הנוחתים מסין בבדיקות קורונה שליליות. בבייג'ינג הודיעו שהם "מתנגדים להחלטה נחרצות", ואמרו כי מדינות רבות הגיעו להחלטה על בסיס "היעדר נתונים ומידע שגוי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים