שיתוף
תגובות
כללי » "יש עוד דרך ארוכה עד להסכם עם איראן"
ביידן לכהן
בעת פגישתם בבית הלבן, כהן הציג בפני הנשיא האמריקני את עמדת ישראל בנושא הגרעין האיראני. לדבריו של בכיר ישראלי, ביידן שמח להקשיב לדברים
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: BiksuTong, שאטרסטוק

ראש המוסד יוסי כהן הציג במהלך פגישתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן את עמדת ישראל בנושא הגרעין האיראני. כהן הדגיש בפני ביידן כי ישראל סבורה שזו תהיה שגיאה מצד האמריקנים לחזור להסכם הגרעין משנת 2015 בלי להכניס בו שינויים.

ב'וואלה' צוטטו גורם ישראלי בכיר שמעורה בתכני הפגישה שציין כי ביידן אמר לכהן שהוא שמח לשמוע את עמדת ישראל בנושא, אך הדגיש כי יש עוד דרך ארוכה עד להסכם עם איראן. בפגישה שנמשכה כשעה, השתתף מהצד הישראלי רק ראש המוסד כהן ומהצד האמריקני השתתפו הנשיא ביידן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן וראש ה-CIA ביל ברנס. בבית הלבן סירבו להתייחס לדיווח.

מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן נמסר בתגובה לדיווח על הפגישה כי כהן הגיע לפגישה בבית הלבן עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן וגורמי ביטחון אמריקנים נוספים, כדי לדון בסוגיות ביטחוניות במזרח התיכון. לדבריהם, הנשיא ביידן "קפץ" לפגישה לזמן קצר, במטרה להביע תנחומים על האסון בהר מירון.

עם זאת, הבכיר הישראלי שצוטט בדיווח של ברק רביד טען כי הפגישה בין ראש המוסד לביידן לא היתה מזדמנת כפי שטענו בבית הלבן – אלא נקבעה מראש בזימון מסודר של הבית הלבן לפגישה ייעודית. לדבריו, הפגישה התקיימה לאחר שיחת הטלפון של ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שישי לפני הצהריים.

כזכור, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש המוסד יוסי כהן נפגשו ביום שישי בבית הלבן ודנו על הנושא האיראני – כך נחשף ב'חדשות 12'. מדובר במפגש שנערך כחלק מסדרת פגישות של משלחת ישראלית לארצות הברית עם גורמים אמריקניים. ראש הממשלה בנימן נתניהו תדרך את ראש המוסד באשר למסרים העיקריים שיש להעביר בפגישה.

על פי הדיווח של יונה לייבזון, ככל הנראה הפגישה נקבעה תוך כדי הביקור של המשלחת, ותואמה ביום שישי. היא התקיימה בבית הלבן בנוכחות הנשיא ביידן, ראש המוסד כהן ובכירים במועצה לביטחון לאומי. מלבד הנושא האיראני, הגורמים דנו על סוגיות נוספות באזור.

מדובר במפגש חריג לאור הפרוטוקול, שלפיו בדרך ככל מנהיג המדינה הוא שפוגש ראשון את הנשיא הנכנס, ונתניהו טרם פגש את ביידן מאז שהאחרון נבחר. אם נוסיף לכך את העובדה שבעקבות הקורונה פגישות עם מדינות אחרות נערכות לרוב באופן מקוון, ואת כך שלאחרונה אין הרבה מפגשים פנים אל פנים בבית הלבן – ניווכח שמדובר במפגש חריג למדי.

לדברי גורמים בירושלים שצוטטו ב'ווינט', הפגישה התקיימה לבקשתו של ביידן וביוזמתו. בביקורו בארה"ב כהן נפגש גם עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ועם בכירים ב-CIA ובגופי מודיעין אחרים. בפגישות הציג כהן את דאגתה של ישראל מהחזרה המסתמנת של ארה"ב להסכם הגרעין עם איראן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים