שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ישראל תעביר סיוע הומניטרי לאוקראינה
מדינת ישראל תעניק 10 טון של סיוע הומניטרי לנפגעי פיצוץ הסכר נובה קחובקה בחרסון | שר החוץ: " עומדים לצד העם האוקראיני"
אריזות המזון והמים | צילום: שגרירות ישראל באוקראינה

ב"ישראל היום" דווח, כי שר החוץ אלי כהן, הנחה את מש"ב (סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל) ושגרירות ישראל באוקראינה, להעביר היום (שני) מאות אלפי ליטרים של מים ויותר מ-10 טון של מזון לנפגעי פיצוץ הסכר נובה קחובקה שבאזור חרסון כתרומה שתחולק לתושבי האזור באמצעות מתנדבים.

שר החוץ אלי כהן: "מדינת ישראל עומדת לצידו של העם האוקראיני. במיוחד בשעה קשה זו, אנו נחלצים על מנת להגיש סיוע הומניטרי מיידי לטובת האזרחים שנפגעו בשל קריסת הסכר. אני מודה לשגרירות ישראל באוקראינה ולמש"ב על התגייסותם למשימה החשובה. ישראל תמשיך לעזור לאוקראינה ולאזרחיה, אנו רואים בכך ערך מוסרי עליון".

עוד מבחזית החדשות

המזון ומי השתייה יחולקו על ידי ארגוני מתנדבים שעובדים עם שגרירות ישראל בקייב. הסיוע ההומניטרי נרכש באוקראינה ולא נשלח מישראל, בין היתר כדי לקצר את זמני הגעת הציוד לנזקקים וכדי לסייע לכלכלת אוקראינה.

נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, הודיע היום על פתיחת חקירה של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בעקבות פיצוץ סכר נובה קחובקה על ידי רוסיה, שגרם להצפות נרחבות ולטרגדיה הומניטרית ואקולוגית חסרת תקדים.

במהלך הנאום הלילי הקבוע שלו, אמר זלנסקי, כי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג שלח נציג למחוז חרסון, כדי לבחון את המצב בשטח.

"כבר ביום הראשון לאחר האסון משרד התובע הכללי של אוקראינה שלח בקשה לבית הדין הבינלאומי בהאג כדי שיחקור את האסון, והעבודה על כך כבר החלה", אמר הנשיא והוסיף: "חשוב שנציגי בית הדין יראו את התוצאות של האסון הזה, וגם את ההפגזות של צבא רוסיה על כוחות החילוץ וההצלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים