שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ישראל מחזקת קשרים עם שכנותיה של איראן: שתי משלחות מוסלמיות ביקרו בישראל
בתוך שבועיים משרד החוץ אירח שתי משלחות גדולות מקזחסטן, אוזבקיסטן, טג'יקיסטן, קירגיזסטן וטורקמניסטן | זאת במטרה להגביר את הלחץ בסביבתה של איראן
המשלחת ממדינות מרכז אסיה | צילום: משרד החוץ

בתקופה האחרונה מגביר משרד החוץ הישראלי את הפעילות הדיפלומטית הישראלית במדינות עוטף איראן. על פי דיווחים, בשבועיים האחרונים ביקרו בישראל באופן חריג שתי משלחות מחמש מדינות ממרכז אסיה הסמוכות לאיראן, שרוב תושביהן הם מוסלמים. המדינות המדוברות הן, קזחסטן, אוזבקיסטן, טג'יקיסטן, קירגיזסטן וטורקמניסטן. משלחת אחת עדיין שוהה  בארץ, והיום תבקר בהר הבית. 

המשלחת הראשונה ביקרה בישראל לפני כשבועיים וכללה 30 איש מתחת לגיל 30, כאלו הנחשבים למנהיגות העתיד במדינות אלה. המשלחת גם כללה כמה בלוגרים ומנהיגים צעירים. 

עוד מבחזית החדשות

המשלחת השנייה והמרכזית הגיעה לישראל השבוע, תוך שיתוף פעולה של משרד החוץ עם המשרד האזורי של ארגון UNDOCבמרכז אסיה (רשות האו"ם למלחמה בסמים ובפשיעה). מדובר במשלחת מקצועית של 25 פקידים בכירים,  העוסקים בנושאי הגנה על הגבולות ומאבק בסמים, טרור ופשיעה בחמש מדינות מרכז אסיה. המשלחת מבקשת ללמוד מהניסיון הישראלי בתחום, ובעיקר רוצה לקבל את הכלים שישראל פיתחה בנושא זה. 

זאת הפעם הראשונה שבה מגיעה לארץ משלחת של פקידים בכירים מוסלמים שבאה ללמוד מישראל כיצד להתמודד עם המאבק בטרור, הלבנת הון, פשיעה והברחות. נושאים אלו הם נושאים מרכזיים במדינות מרכז אסיה, שניצבות בפני אתגרים משמעותיים בתחום זה בהקשר של ביטחון לאומי ואזורי. 

במסגרת הביקור ייפגשו המשתתפים עם נציגי רשות הסייבר הלאומית, הרשות להלבנת הון, נציגי משרד המשפטים ועוד. חברי המשלחת ביקרו גם בנמל אשדוד ונפגשו עם נציגי המכס ורשות המסים. אתמול ביקרו חברי המשלחת בפיקוד דרום, ושמעו סקירות על איומי ואתגרי הביטחון של ישראל, כמו כן ביקרו בתעשייה האווירית. המשלחת צפויה לקיים פגישות עם בכירים באגף האסטרטגי ואגף אירו-אסיה במשרד החוץ, ולשמוע סקירות בנושאי בטחון, איומים, איראן ושיתופי פעולה אפשריים. 

חברי המשלחת יקבלו תדרוכים בהקשרי בטחון אזורי, לוחמה בטרור, איומים ביטחוניים ואתגרים אזוריים. היום הם צפויים לבקר בעיר העתיקה ולעלות להר הבית. בין חברי המשלחת נמנים סגן שר הפנים של טורקמניסטן, ופקידים בכירים מתחום אכיפת החוק בנושאי מכס והגנת גבולות, מאבק בהברחות, הלבנות הון ומלחמה בטרור. 

בישראל מייחסים חשיבות רבה לחיזוק הנוכחות הישראלית באזורים שגובלים עם איראן, כשהמדיניות היא לרכוש באזור בני ברית. גורמים ישראלים אומרים כי יש חשיבה לפעולות בעוטף איראן כדי להפעיל כל צעד אפשרי שיכול להשפיע על איראן. 

עוד מבחזית החדשות

יובל פוקס, ראש חטיבת אירו-אסיה במשרד החוץ מסר כי "תחושות האיום שלהם נובעת הרבה מאפגניסטן אחרי הנסיגה האמריקנית, אבל לא רק. זה נוגע גם לסמים, טרור ואיסלאם פונדמנטליסטי, וכאן יש זהות אינטרסים עם ישראל. עד היום היו לישראל שיתופי פעולה במרכז אסיה בעיקר בנושאים של העצמת נשים או מים ובדרך כלל לא מולטילטרלי". 

במשרד החוץ הדגישו כי חיזוק שיתוף הפעולה בין הגורמים המקצועיים בישראל למדינות מרכז אסיה חשובות וחיוניות להמשך המאבק באיומים ובאתגרים שמאיימים על היציבות, ולחיזוק היחסים הטובים בין ישראל וכל אחת מהמדינות המשתתפות בתוכנית. במהלך השבוע ייבחנו דרכים להמשך עבודה משותפת. בישראל מקווים שאחרי שחברי המשלחת יחזרו למדינותיהם ויציגו את התרשמותם, יחל תהליך של העמקת שיתופי הפעולה בשולחנות עגולים וסמינרים משותפים. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים