שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ישראל העבירה מסר חריף לממשלת לבנון: "לא נהסס לתקוף"
העיתון הסעודי א-שרק-אל אווסט דיווח מפי מקורות ישראלים בכירים כי בישראל עוקבים אחר הניסיון של איראן להבריח נשק באמצעות טיסות אזרחיות לנמל התעופה של ביירות
גבול ישראל-סוריה | צילום: StockStudio Aerials, שאטרסטוק

העיתון הסעודי א-שרק-אל אווסט דיווח היום (שבת) מפי מקורות ישראלים בכירים. כי ישראל העבירה מסר מאיים לממשלת לבנון ולפיו היא תתקוף את נמל התעופה בבירות אם ייעשה בו שימוש להברחת נשק איראני.

על פי הדיווח, המקורות מסרו כי הם מודעים לכך שאיראן מנסה ליצור "מסדרון הברחה חדש" דרך ביירות לאחר הכישלון בדמשק. במקביל עוקבים בירושלים אחר הניסיון האיראני להבריח נשק באמצעות טיסות אזרחיות במטוסים איראניים לנמל התעופה של ביירות. המקורות אישרו כי ההתקפות האוויריות המתמשכות על סוריה בשנים האחרונות וסיכלו את רוב פעולות הברחת הנשק האיראניות למיליציות בסוריה ולחיזבאללה בלבנון.

עוד מבחזית החדשות

עוד ציינו המקורות כי ישראל לא תנהג בסלחנות כלפי העברת נשק איראני דרך נמל התעופה של ביירות, וטענו כי ישראל העבירה באמצעות צד שלישי מסר כי היא תתקוף מטרות צבאיות משמעותיות נגד שדה התעופה במקרה שנשק או ציוד צבאי איראני יגיע אליו.

אתמול דווח כי מזכ"ל ארגון חיזבאללה השיח חסן נסראללה ערך ביקור מפתיע לפני כשבועיים בדמשק ונועד עם הנשיא הסורי, בשאר אסד. גם רשת אל-ערביה הסעודית דיווחה כי  חברת התעופה האיראנית מעראג', המקורבת למשמרות המהפכה, החלה בחודש נובמבר להפעיל קו טיסות ישירות בין טהרן לביירות. 

על פי הדיווח, בישראל הביעו חשש שקו זה יהפוך  לנתיב סמוי להברחת הנשק מאיראן ללבנון. על פי דיווחים זרים, באוקטובר פגעה ישראל במחסנים ששימשו לאחסון ולהעברת "חומרים רגישים" מאיראן ללבנון. על פי הידוע המחסנים משמשים את יחידה מספר 4400 האחראית על העברת נשק לארגון חיזבאללה. בתקיפה הושמד ציוד לוגיסטי צבאי ששימש להרכבת מל"טים מתוצרת איראן באזור נמל התעופה הצבאי אל-דימאס במערב דמשק. 

בינואר 2022 דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם כי משלוחי נשק וחלקים לייצור מל"טים הגיעו לנמל התעופה הצבאי של דימאס, שנמצא כמעט לחלוטין בשליטת איראן באותה תקופה בוצעו באזור חפירות לצורך בניית מקלטים ובנוסף נחסמו אזורים בשדה התעופה ובסביבתו כדי לאחסן נשק אסטרטגי שאיראן העבירה לאזור הסמוך לגבול סוריה לבנון. 

מקורות במרכז הסורי לזכויות אדם אמרו כי בשדה התעופה דימאס שוהים מומחים של צבא "משמרות המהפכה" האיראני ומספר מומחים אשר מזוהים עם ארגון "חיזבאללה" הלבנוני.

בחודש שעבר דווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל עומדת מאחורי תקיפה בגבול עיראק סוריה, שמטרתה הייתה שיירת כלי רכב.  על פי הדיווח, עשרה בני אדם נהרגו בתקיפה, כולל איראנים וחברי מיליציה עיראקית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים