שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ישראל בצעד משמעותי נוסף לפטור מוויזה לארה"ב
ועדת חוץ וביטחון אישרה לקריאה שנייה ושלישית, את החוק האחרון הדורש חקיקה, עבור בחינת הפטור מוויזה לישראלים הטסים לארצות הברית
תגיות: , ,
ויזה אמריקאית | צילום: shutterstock

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת אישרה היום (רביעי) לקריאות שנייה ושלישית, את חוק החקיקה האחרון בדרישות החקיקה האמריקאיות, לצורך מתן פטור מוויזה. מדובר בהצעת חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – חיפוש בגוף ונטילת אמצעי זיהוי).

על פי ההסדר המוצע, משטרת ישראל תוכל לאפשר לגופים מחוץ לישראל שהוכרו מכוח ההסכם (ה-FBI) או המזכר (ה-DHS) להזין למערכת ייעודית נתוני זיהוי שהופקו מטביעות אצבעות, לשם השוואתם לנתוני זיהוי הנמצאים במאגר בישראל.

עוד מבחזית החדשות

על פי נוסח ההצעה "השוואת טביעות האצבע תתאפשר אך ורק לאחת ממטרות של מניעה, גילוי או חקירה של פשיעה חמורה לרבות טרור או של מעשים המהווים עבירות המהווים עילה לכניסה או להרחקה מארצות הברית, או לשם קיום בירור לגבי אדם המבקש להיכנס לארצות הברית. לקבל זכויות בקשר להגירה לארצות הברית".

גורמים ישראלים שונים מנסים כבר זמן רב להשיג פטור מוויזה אמריקאית. בסוף חודש ינואר האחרון, הודיע שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, ​​כי אחוז הישראלים שסורבו כניסה לארה"ב ירד מתחת לסף ה-3% בשנה האחרונה, שזה סף הסירוב המקסימלי כדי שלאזרחים ממדינה זרה יתאפשר להיכנס ללא צורך בוויזה.

לדברי ניידס "ישראל עשתה צעד גדול לקראת הצטרפותה לתוכנית פטור מוויזה ואחוז הסירוב ירד מתחת ל-3%", והוסיף: "הירידה הזאת היא רק הצעד הראשון של ישראל צריכה. להעביר חוקים כדי שהזכאות תאושר. עם זאת, חלון ההזדמנויות פתוח עד ספטמבר הקרוב".

בסוף החודש אישרה מליאת הכנסת את "חוק PNR" המאפשר להעביר מידע על נוסעים בין ישראל לארה"ב ברוב של 20 ח"כים וללא מתנגדים. על פי החוק, תוכן תשתית משפטית לקבלת מידע אישי מחברות תעופה לגבי נוסעים בטיסות הנכנסות, היוצאות או העוברות במדינת ישראל. כולל פרטים המופיעים במסמכי נסיעה של נוסע בטיסה המונפקים על ידי מדינות וכן נתונים על אודות הטיסה אשר נאספים על ידי חברות התעופה לצורכיהן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים