שיתוף
תגובות
חדשות » ישראל בוחרת: נכון לשעה 20:00 שיעור ההצבעה הגבוה נמשך 66.3%
יום הבוחר
הקלפיות צפויות להיסגר בשעה 22:00 – במפלגות מנסים לשפר עמדות במאמץ אחרון לקראת רגעי ההכרעה | שיעור המצביעים בבת ים גבוה ב-5% בהשוואה לבחירות הקודמות
הגרי"ג אדלשטיין מצביע בבחירות הקודמות | צילום: באדיבות המצלם

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, אמרה כי שיעור ההצבעה נכון לשעה 20:00 שיעור ההצבעה עומד על 66.3%, נתון גבוה יחסית. לשם השוואה, בבחירות הקודמות בעדכון של השעה 20:00 עמד הנתון על 60.9%. עלייה של 5.4% בהשוואה לאותה שעה בבחירות לכנסת ה-24. לדברי עדס, "אנחנו שמחים על נתוני ההצבעה הללו ומקווים שהם ימשיכו, והגרף יתפוצץ בסוף הערב".

עוד אמרה עדס, כי היא מקווה ששיעור ההצבעה הגבוה ימשיך להרשם לאורך היום. בנוסף היא דיווחה על מספר אירועים חריגים בקלפיות שחלקם קשורים בתעמולת בחירות. לדבריה הוועדה מטפלת בכמה דיווחים לפיהם בישוב ירכא המשטרה פתחה בחקירה לאחר שקבוצת אנשים לקחה מועדת הקלפי כמות מעטפות הצבעה, ובביתר עילית זוהה מזכיר קלפי המשדל להצביע למפלגה מסוימת. לפי עדס במקרה האחרון ייתכן ויחליפו את חברי ועדת הקלפי בעובדי ועדת הבחירות. בנוסף ציינה כי במספר קלפיות שמם של אנשים נמחק מהפנקס וייתכן שמישהו אחר הצביע בשמם.

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו כתב היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו ששיעור ההצבעה במעוזי המפלגה נמוך, וצירף תמונות שכבר פורסמה בבחירות ב-2019. באחת התמונות נראית קלפי ריקה ומעליה נכתב "קלפי ריקה בחולון", ובתמונה השנייה נראית קלפי עמוסה באנשים שמעליה נכתב "קלפי שמאל בתל אביב".

בשנת 2019, כשנתניהו פרסם את אותן התמונות, הוא כתב: "אחוזי הצבעה גבוהים במעוזי השמאל, אחוזי הצבעה נמוכים במעוזי הימין. אסון! צאו להצביע מחל, אחרת נקבל ממשלת שמאל עם המפלגות הערביות!" ואילו היום הוא כתב: "אחוזי הצבעה נמוכים במעוזי הליכוד. צאו להצביע מחל כדי לסלק את לפיד-גנץ-עבאס".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים