שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ישראלים ביוון: "אין לנו אוכל, מים וחשמל ובישראל לא מבינים את חומרת המצב"
תיעוד דרמטי
מספר ההרוגים ממשיך לעלות והבוקר התחדשה הסופה באזורים רבים | הרשויות הגדירו את הסופה "דניאל" כקיצונית ביותר מבחינת כמות הגשמים
ההצפות ביוון | צילום: רשתות

מספר ההרוגים ביוון ממשיך לעלות והרשויות הגדירו את מערכת מזג האוויר "דניאל", שהגיעה לאזור לפני יומיים, כקיצונית ביותר מבחינת כמויות הגשמים. אזורים רבים ברחבי יוון הוצפו כתוצאה מהסופה.

לפי הדיווחים היום (חמישי) בכלי התקשורת המקומיים, לפחות ארבעה בני אדם נהרגו, ושניים נוספים — תיירים מאוסטריה — מוגדרים כנעדרים כתוצאה משטפונות בחצי האי פיליון. הרשויות דיווחו על נעדרים נוספים. גשמים עזים ונזקים קשים גם באזורים וולוס, סקיאתוס, צפון אוויה, קרדיצה, פתיוטיס, טריקלה, תסליה ובבירה אתונה.

אוטובוס מתהפך ביוון | צילום: רשתות

השטפונות ביוון | צילום: אילוסטרציה

יותר מ-800 מ"מ של משקעים ירדו בשלושת הימים האחרונים. לפחות 14 בני אדם נהרגו מנזקי הסופה ביוון, טורקיה ובולגריה, וקיים חשש גדול שמספר זה צפוי לעלות. ישראלים התקועים באזורי הסופה מספרים על מצוקה קשה, היעדר מזון, וחוסר שיתוף פעולה וסיוע מצד משרד החוץ בישראל.

על פי הידוע מאות תיירים ישראלים נתקעו במדינה ללא מים וחשמל. בקבוצת מטיילים בפייסבוק, נכתב אמש: "עדכון סופה לכל הנמצאים בפיליון: לא לצאת מהבית/מלון! הכבישים חסומים. אנו מודעים למצב ולניתוק מחשמל ומים אבל בחוץ בעייתי מאד לנסוע כרגע ולא בטוח. בתקווה שמצליחים לקרוא את הפוסט הזה. תשמרו על עצמכם. בקרוב זה יגמר".

עוד מבחזית החדשות

מיכל שלם, ישראלית המטיילת עם משפחתה בפיליון שבמזרח יוון, מספרת שהם נתקעו בעיירה שבה הם מתגוררים ולא יכולים לזוז לשום מקום. לדבריה, הם סובלים מהפסקות חשמל תכופות ומתמודדים עם מצוקה של ממש במזון. "קיווינו שזה ייחלש ונוכל להתקדם לעבר אתונה, אבל הבוקר שוב החלה סערה מטורפת", היא אומרת בריאיון ל-N12.

"נסענו לחגוג לי יום הולדת בפורי בפיליון והיה לנו שבוע נפלא. כשהבנו שמזג האוויר משתגע החלטנו לצאת לאתונה, ועברנו 150 מטר בנסיעה והבנו שהכביש קרס ונפל עליו עץ דולב ענק, הדרך הרוסה. בקושי הצלחנו לחזור הביתה, ומיד אחרי גם נפל החשמל. זה היה ביום שלישי, ומאז אנחנו בבית, בלי חשמל ובלי הרבה אוכל", סיפרה.

לדבריה, קיים מחסור של ממש במצרכי מזון בסיסיים, והם אפילו לא מסוגלים ללכת למכולת הקרובה ביותר כי עליהם להישאר בבית. "הילדים פה אומרים שהם רעבים, קצת קוטפים פירות מהעצים, קצת נעזרים בשכנים היוונים – חלקם נתנו לנו קצת קמח, אבל אין דרך להגיע למכולת – הכול חסום ובוצי. יש לנו בן משפחה שהוא צליאקי ואין לנו אוכל בשבילו, מעט ירקות וחצי ק"ג פסטה בלי גלוטן. אני דור שני לשואה והילדים צוחקים עליי שאני מקציבה מזון".

עוד מבחזית החדשות

מיכל לא חוסכת ביקורת ממשרד החוץ וכל גורמי הסיוע הישראליים: "ההמלצה של משרד החוץ היא ללכת לקושש מזון מהשכנים. חברות הביטוח ומגנוס בקשר איתנו, אבל החילוץ לא נראה באופק, אני לא בטוחה שמצליחים להבין בארץ את חומרת המצב כאן". היא מסבירה שאין להם אפשרות לצאת מהמקום שבו הם תקועים עד שלא יפנו את נתיב הגישה הסמוך. "יש פה עוד זוג ישראלים לידנו, וכביש הגישה היחיד הרוס".

גם נועם ישראלית בחופשה בקשה להעביר מסר ברור וחד-משמעי שהמצב כנראה הרבה יותר חמור וגרוע מאיך שרואים אותו בארץ: "חשוב להעביר את המסר שחברות הביטוח חייבות להתערב ולחלץ, מלא אנשים תקועים בלי חשמל, בלי מים בשירותים ומי שתייה, אין להם אוכל וחוסר הוודאות גומר על כולם. כל התשתיות הלכו, ואני לא יודעת איך יצליחו להוציא אותם בלי העזרה של חברות הביטוח והחילוץ. מדובר במקומות מאוד גבוהים עם דרכים מאוד משובשות, ורבים גם איבדו את הרכבים שלהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים