שיתוף
תגובות
חדשות » ירושלים: פיגוע דקירה בעיר העתיקה, גב כבן 50 נפצע בינוני
טרור בבירה
המחבל, כבן 17, דקר יהודי באמצעות סכין קצבים סמוך לשער יפו ונעצר על ידי המשטרה | הפצוע פונה להדסה הר הצופים במצב בינוני ויציב
הסכין ששימשה את המפגע | צילום: דוברות המשטרה

גבר בן 56 נפצע בינוני בפיגוע דקירה היום בצהריים (רביעי) בשער יפו בעיר העתיקה בירושלים. המחבל, בן 17 תושב מזרח העיר, דקר את האזרח בצוואר באמצעות סכין קצבים ונעצר סמוך לזירה. האזרח שנפצע בינוני הועבר בידי צוות מד"א לבית החולים הדסה הר הצופים כשהוא בהכרה מלאה. בנוסף, נפצע תייר אמריקני קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק.

הפיגוע החל מול חומות העיר העתיקה בטיילת שער יפו, אז דקר המחבל שני בני אדם. מאבטח של מרכז הקניות ממילא החל במרדף אחריו, כאשר שוטרי מרחב דוד הצטרפו למצוד, ותפסו את המחבל במרחק של עשרות מטרים מהמקום שבו השליך את סכין הקצבים. השוטרים עצרו את המפגע ללא שימוש בירי.

עוד מבחזית החדשות

כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום באופן מיידי, בהם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, שקיים הערכת מצב בזירה. אלי לוי דובר המשטרה מסר כי "מדובר בחשד לפיגוע דקירה. גבר נדקר על ידי מחבל במקום. אנחנו הצלחנו מהר מאוד לטפל באירוע, המפכ"ל היה בסיור עם משלחת מחו"ל שנמצאת בביקור בארץ. אנחנו מבצעים סריקות במקום, הסכין נתפסה והאירוע עדיין מתנהל".

"הייתי סמוך מאוד לשער יפו והבחנתי בהתרחשות. רצתי למקום וראיתי גבר יושב על המדרכה, מדמם, עם כמה פצעי דקירה בפלג גופו העליון", סיפר חובש בכיר במד"א רפי הכהן. "מפכ"ל המשטרה, שהיה סמוך לזירה, הגיע מהר מאוד וסייע לי לחבוש את הפצוע".

עוד מבחזית החדשות

פרמדיק מד"א אהרון שטיינמיץ וחובש רפואת חירום במד"א ברוך ויסמן סיפרו: "הגענו בכוחות גדולים למקום וראינו את הגבר שוכב על המדרכה כשהוא בהכרה מלאה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. מיד הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל עצירת דימומים, חבישות ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה ויציב".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לפיגוע וכתב כי "בדיוק בשביל מקרים כאלו אני נלחם בתקופה האחרונה לשנות את תנאי המחבלים בבתי הכלא. ברגע שמחבל יידע לפני שהוא יוצא לבצע פיגוע שהוא הולך לסבול בכלא, הוא יחשוב פעמיים לפני". במקביל, דובר חמאס מוחמד חמאדה בירך על הפיגוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים