שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יעקב ברדוגו: "האם שירות בגל"צ או בעיתון במחנה נחשב לשירות צבאי?"
הפרשן יעקב ברדוגו סבור כי שירות בגל"צ או בעיתון במחנה לא נחשב לשירות צבאי: "הכרתי את גל"צ, שירות צבאי זה לא, זה שירות כיפי".
יעקב ברדוגו | צילום: טוויטר

על רקע הדיונים בעד ונגד חוק הגיוס והשיח סביב השירות הצבאי של פוליטיקאים חרדים בעניין הגעתם לבתי עלמין לטקסי זיכרון הערב, הביע הפרשן יעקב ברדוגו בראיון ל"גלי ישראל" את דעתו ואמר כי שירות בתחנת הרדיו הצבאית "גלי צה"ל או בעיתון "במחנה" לא נחשב לשירות בצה"ל.

לדבריו: "למה שלא ניקח את השיח סביב השירות הצבאי צעד אחד קדימה? האם שירות בגל"צ או בעיתון במחנה נחשב לשירות צבאי? אני הייתי ב-8200 ובלבנון, 20 שנה, הכרתי את גל"צ, שירות צבאי זה לא. זה שירות כיפי, זה כן, אבל לא שירות צבאי. האם לפיד שירת בצבא ככתב במחנה?".

עוד מבחזית החדשות

דבריו של ברדוגו נאמרו כתגובה לדבריו של השר לשעבר יועז הנדל שהתראיין אתמול לערוץ 7 ואמר, שהוא מבין היטב מדוע החליטו השר יצחק גולדקנופף וסגן השר יעקב טסלר מיהדות התורה להיעדר מטקסי יום הזיכרון.

לדבריו "אני לא אומר לאף אחד לא להגיע לבית העלמין ואני מכבד מאוד אנשים שמכבדים את יום הזיכרון גם אם הם לא חלק מהאתוס הציוני, אבל יש טעם לפגם בכך שאנשים שלא שירתו בצבא יגידו דברים לזכרם של נופלים. הם הרי לא סתם ביטלו, כי הם מבינים שיש בעיה".

עוד אמר הנדל "הקרע בעם מציף הרבה מאוד שאלות וזו אחת השאלות שצפה והייתה צריכה לצוף מזמן. יש כאן ממשלה שבה 14 שרים לא שירתו בצבא וזה מעלה שאלות קשות על מהות ה"אחריי" במדינת ישראל ועל השירות המשותף".

"יש פרוטוקול במדינת ישראל שבו מגיעים נציגי ממשלה ונבחרי ציבור לבית העלמין וזה נהוג הרבה שנים. ככל שעובר השנים יש יותר ויותר ח"כים שלא מגיעים כמו אגודת ישראל וחברי הכנסת מהסיעות הערביות. אף פעם לא כולם הגיעו".

הנדל ציין הי הוא מעדיף שהמחאות יישארו מחוץ לבתי העלמין אך הוא לא בטוח שניתן למנוע זליגת מחאה לטקסי יום הזיכרון. "יש פה תנועת מטוטלת כלפי מה שהיה בשנה שעברה. צר לי על מה שהיה אז וצר לי על מה שקורה היום. בשנה שעברה שלחו פעילי ליכוד להפריע ביום הזיכרון וזו הייתה חציית קו אדום וקשה להחזיר את זה אחורה. רואים עכשיו שמשתמשים באותם כלים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הכתב במחנה לא חירף את נפשו למען המולדת על אף שהוא ראש המטיפים לאחרים לעשות זאת אין מציאות של שוויון בנטל גם בתוך הצבא כמו שאין שם שוויון זכיות הצטיינות אינה הקריטיריון היחיד שנצרך להתקדם בצבא. אם המשפחות השכולות לא רוצים שרים שלב יהודי חם פועם בקרבם המשתתפים באמת בצערם וביגונם שיכולים להועיל לנשמתם של הקדושים ז'ל זה הבחירה שלהם ונכבד אותה. מעניין האיך אותם אנשים נותנים גיבוי לבית משפט שדואג שגם יהיה טקס זיכרון גם למרחצים של יקיריהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים