שיתוף
תגובות
חדשות » יו״ר עצמה יהודית בן גביר חגג את ההישג בבחירות: "הישג גדול, מייצגים את כולם"
הפתעת הבחירות
על פי המדגמים המפלגה תהיה השלישית בגודלה בישראל | יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ', "ההישג הגדול ביותר למפלגה דתית לאומית מאז קום המדינה"
השר לביטחון פנים איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'

על פי המדגמים המנצחת הגדולה של בחירות 2022 היא רשימת הציונות הדתית-עוצמה יהודית בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. המפלגה  זכתה ל-14 עד 15 מנדטים על פי המדגמים השונים והפכה למפלגה השלישית בגודלה בישראל. 

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, התקבל במטה מפלגתו לקול קריאות "או-אה מי זה בא ראש הממשלה הבא". בן גביר, "אנחנו עדיין לא יודעים אם יש לגוש 61. אני זוכר את החגיגות הקודמות, שבבוקר קמנו לממשלה עם רע"מ. מה שבטוח – אנחנו חייבים להודות על ההישג הגדול. ההישג הזה הגיע בין היתר כי אנחנו מייצגים את כולם – חילונים ודתיים, חרדים ומסורתיים, אשכנזים וספרדים. כולם מבקשים שינוי אמיתי – ללכת בביטחון ברחוב".

בן גביר הוסיף ואמר, "אנחנו מבקשים שלא יכבלו את הידיים של החיילים. מבקשים לעשות הפרדה מוחלטת בין מי שנאמן לבין מי שלא נאמן למדינת ישראל. הציבור מייחל להנהגה שתשמור על ארץ ישראל, שתפתח את הנגב והגליל, שתשמור על בירתנו ירושלים ותיישב את יהודה ושומרון".

לדבריו של בן גביר, "הציבור הצביע למען זהות יהודית. המורשת שלנו היא לא רק של דתיים, היא גם לחילוניים. מוקדם לסכם, אבל יש לנו חלומות. אני מבטיח גם לאלה שלא הצביעו לנו – אחים אנחנו. הגיע הזמן שהילדים שלנו יוכלו ללכת בביטחון ברחוב, ושחיילי צה"ל והשוטרים יקבלו גיבוי. הגיע הזמן שנחזור להיות בעלי הבית על המדינה שלנו. אני דורש דבר אחד – שנעשה ממשלת ימין מלא מלא".

דקות לאחר פרסום תוצאות המדגמים כתב סמוטריץ', "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו, היום הציונות הדתית עושה היסטוריה עם ההישג הגדול ביותר למפלגה דתית לאומית מאז קום המדינה, הישג שמצטרף למה שמסתמן כניצחון והכרעה של המחנה הלאומי. עכשיו ממתינים בסבלנות לתוצאות האמת כדי שנוכל בעזרת ה׳ להקים בביטחון ממשלת ימין לאומית, יהודית וציונית".

רשימת הציונות הדתית הוקמה בפברואר 2021, כשחה"כ סמוטריץ' החליט להיפרד ממפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט. בהמשך הצטרף אליו איתמר בן גביר שהוצב במקום השלישי ובעקבות הבחירות הפך בפעם הראשונה לח"כ. בבחירות 2021 קיבלה המפלגה שבעה מנדטים. 

גם הפעם החליטו סמוטריץ' ובן גביר לרוץ ברשימה משותפת, אך חילוקי דעות בין שני האישים הרחיקו את ההחלטה המשותפת. רק לאחר התערבותו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו נחתם ההסכם ובן גביר הוצב במקום השני ברשימת המפלגה לכנסת. כזכור, בשבוע שעבר הודיע בן גביר כי יבקש לכהן כשר לביטחון פנים אם נתניהו יקים את הממשלה הבאה.  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים