שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר יד לבנים לבן גביר: "אל תגיע לבין העלמין"
אלי בן-שם מבקש לשמור על יום הזיכרון הממלכתי נקי מפוליטיקה ומעימותים אלימים בבתי העלמין | רוב הפוליטיקאים נענו לבקשתו, אך השר בן גביר הודיע שיגיע
ח"כ איתמר בן גביר | צילום: צילום מסך - באדיבות המצלם

החשש ממהומות בבתי העלמין בין משפחות שכולות משני צדי הקשת הפוליטית, הן בינן לבין עצמן והן עם נבחרי הציבור, שתכננו להגיע השנה לטקסי הזיכרון. יו"ר ארגון "יד לבנים", אלי בן שם, ביקש מהפוליטיקאים להימנע מהגעה לבתי העלמין ואף הציע אפשרות שחברי כנסת מהקואליציה יניחו זר לצד חבר מהאופוזיציה.

למרות בקשתו, הודיעו חלק מנבחרי הציבור כי יגיעו השנה לבתי העלמין למרות בקשתם של חלק מהמשפחות השכולות. בריאיון ב"מהדורה המרכזית" פנה בן שם לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וביקש שוב: "אל תגיע לבאר שבע, כבד את רצון המשפחות כדי שיוכלו להתייחד בכבוד עם זכר הילדים".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר יד לבנים מנסה לעשות כל מאמץ כדי למנוע מצב של עימותים בבתי העלמין. "אם הנופלים היו רואים שמעל הקברים יש עימותים מילוליים או חס וחלילה אלימות, הם היו מתהפכים בקברם", אמר. "זה הדבר האחרון שאנחנו צריכים. זה יום קדוש יום של אחדות ואני קורא לכולנו לזכור. לזכור את הנופלים ולזכור את המחיר ששילמו".

בהמשך דבריו פנה בן שם למשפחות השכולות ולחברי הכנסת: "לפני שכל אחד רוצה לדבר או לצעוק, שיחשוב על נופל או חבר. חייבים להרגיע את המצב. בתי העלמין זה קודש הקודשים שלנו, ואם חס וחלילה יהיו הפרעות, אפשר יהיה לקפל את הדגל".

"אני מאוד מעריך ומוקיר באמת את גדלות רוח של השרים ששינו תוכניות", הוסיף. "אני קורא לכולם להרגיע וקורא לשר בן גביר שמתכוון להגיע לבאר שבע – אל תגיע. יש טקס של המשטרה לזכרם של אלף ושמונה מאות שוטרים שנפלו ושם אתה צריך להיות כשר. במקום זה, אתה בוחר לבוא לבאר שבע, שבה יש חילוקי דעות. נכון שיש משפחות שרוצות אותך, אבל יש גם משפחות שלא רוצות. תכבד את הרצון שלהם, כדי שיוכלו להתייחד בכבוד עם זכר הילדים שלהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים