שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר וועדת החוקה נגד החלטת בג"ץ: "יוצר משבר חוקתי באופן מכוון"
ביטול עילת הסבירות
הדיון בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות ייערך כמתוכנן ב-12 בספטמבר למרות בקשת הממשלה לדחייה | רוטמן: "גוררים את מדינת ישראל לכאוס"
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן | צילום: ערוץ הכנסת

שופטי בג"ץ הודיעו הבוקר (שלישי) כי הם דוחים את בקשת הממשלה לדחות את הדיון על ביטול עילת הסבירות והוא ייערך כמתוכנן ב-12 בספטמבר. "בהינתן ההרכב המורחב שנקבע ונוכח אילוצי היומן לא ניתן להיעתר לבקשה לדחיית הדיון", נכתב.

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן תקף את בחריפות את ההחלטה: "רציתי להאמין שבג"ץ אינו חותר ליצירת משבר חוקתי באופן מכוון כחלק מהמלחמה על שימור כוחו המופרז ובמחיר גרירה של מדינת ישראל לכאוס תפקודי. המציאות מוכיחה שזו מחשבה נאיבית לגמרי. לבג"ץ אין גבולות. ובדמוקרטיה, אסור שתהיה רשות שלסמכויותיה אין גבולות".

עוד מבחזית החדשות

עו"ד אילן בומבך, שמייצג את הממשלה בעתירה, הגיש לבית המשפט את הבקשה לדחייה בנימוק שנדרש לו עוד זמן להיערך אליו כראוי. בומבך הסביר בבקשה כי "השלכות תוצאות ההליך כאן הן הרות גורל, ומרחיקות לכת. אכן, קשה להלום עתירות פחות מתאימות מהעתירות דכאן למסירת תשובה בסד זמנים בלתי הולם. רוחב היריעה, כמו גם עומק הסוגיות, מחייבים שהות מספקת לניסוח כתב התשובה".

בשבוע שעבר אישרה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לשר המשפטים יריב לוין ייצוג נפרד בעתירות העוסקות בביטול עילת הסבירות.

היועמ"שית הבהירה כי העתירות עוסקות בסוגיות חוקתיות רגישות, ונוכח פערי העמדות בינה לבין השר – אושר הייצוג הנפרד לממשלה. עורך הדין התייחס לדבריה: "העמדה שלה מאוד מוקשית. המעשה הטבעי של היועמ"שית הוא להתייצב לימין הממשלה בעניין שהוא מהותי עבורה מצד אחד ומצד שני לא סותר את הפסיקה הקיימת".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. בג"צ חוצה גבולות? משהו השתבש כאן באופן קיצוני..הקוזק הניגזל רוטמן חייב להשלח לגלות!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים