שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר ועדת הכספים: "34 שנה אני מחכה שנוריד את הכוח של בג"ץ"
יו"ר ועדת הכספים הביע את שמחתו על אישור חוק החמץ והרחבת סמכויות בתי הדין הרבניים: "אין נושא שקשור לחיים שלנו שבג"ץ לא התערב"
יו"ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני, אמר בוועידת "יתד נאמן" כי "34 שנים אני מחכה שנוריד את הכוח של בג"ץ, מאז שנבחרתי לכנסת. 34 שנים אני מחכה לזה, והיום העברנו את פסקת ההתגברות ומיד אחרי זה את חוק החמץ ואת חוק הבוררות על פי דין תורה". יש לציין כי החוקים עברו בקריאה טרומית במליאה, ועדיין לא אושרו במלואם.

לטענת גפני בג"ץ פסל בעבר את חוק החמץ ואת חוק הבוררות על פי דין תורה. חוק החמץ אוסר על הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח. חוק סמכויות בתי הדין הרבניים מאפשר להם לדון בעניינים אזרחיים בהליך בוררות בהסכמת הצדדים.

עוד מבחזית החדשות

גפני ציין כי לפני 24 שנים בדיוק הייתה "הפגנת החצי מיליון" נגד בית המשפט העליון, וכעת אך סמלי הדבר שהחוקים הללו עברו באותו היום במליאת הכנסת. "אין נושא שקשור לחיים שלנו, החיים היהודיים התורניים בארץ ישראל, שבג"ץ לא התערב", תקף גפני "אנשים שואלים למה אנחנו מתערבים בעניין הזה. אבל אנחנו שמחים, הצרות הכי גדולות שלנו הגיעו מבג"ץ. אין תחום שהוא לא פגע בנו".

לפני ההצבעה על הצעת חוק החמץ בקריאה טרומית טען גפני כי לא מדובר בכפייה. "כאן במדינת היהודים יהודי לא יוכל ללכת לבית חולים לקבל טיפול כי בג"ץ אמר שאפשר להכניס חמץ? לא מכריח אף אחד ולא בא בכפייה. אני מבקש את מה שהיה לפני החלטת בג"ץ. מנהל בית החולים יחליט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים