שיתוף
תגובות
כללי » יו"ר ועדת הכלכלה בתגובה למנכ"ל משרד רה"מ: "הוא לא קובע, עם כל הכבוד"
יו"ר ועדת הכלכלה, דוד ביטן | צילום: לע"מ

יו"ר ועדת הכלכלה חה"כ דוד ביטן תקף הערב (שני) בריאיון ל"תוכנית חיסכון" את שר המשפטים יריב לוין, שמערים קשיים על הפשרה עם האופוזיציה בעניין הרפורמה המשפטית. "לצערי הרב, במקום להתיישר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לוין עושה בעיות פנימיות".

חה"כ ביטן נשאל לגבי דבריו של מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, שטען בסוף השבוע האחרון כי יוזמתו של יו"ר ועדת הכלכלה להורדת המע"מ על מזון לא תקרה. לדברי ביטן: "הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה, הוא לא קובע. עם כל הכבוד, רוצים הפרדת רשויות, גם לכנסת יש מה להגיד. אז הוא אומר. ב-OECD המע"מ על מזון הוא לא יותר מ-8%. בישראל אין מע"מ דיפרנציאלי. אני אמרתי שאם לא רוצים מע"מ 8% שיביאו פתרונות חלופיים ויפחיתו את המחיר. אם לא יביאו פתרון, נעביר את זה בכנסת, על אפו ועל חמתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר".

עוד מבחזית החדשות

"בעליית מחיר החלב המפוקח אמרתי שיביאו 100 מיליון שקלים שיעצרו את העלייה, הזהרתי מראש שברגע שמחיר החלב המפוקח יעלה, זה אומר שהממשלה העלתה מחיר, והחברות יראו בזה הרשאה להעלות את המחיר וכל המחירים יעלו, וזה מה שקרה" האשים ביטן. "אם משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה לא עושים את העבודה, שיתנו לנו לעשות את העבודה הזאת".

עוד הוסיף יו"ר ועדת הכלכלה כי "הממשלה עובדת לאט מאוד בעניין יוקר המחיה. היא מביאה דברים ארוכי טווח כמו הנושא של המונופולים, שהוא חשוב, אבל זה יקרה רק בעוד 5-4 שנים. צריכים פתרונות מיידים, אנשים לא עומדים בעומס הזה של עליות המחירים, לא מסוגלים לגמור את החודש בצורה הזאת. צריך למצוא פתרונות מיידיים להפחתת המחירים".

בריאיון הכחיש ביטן את הפרסום שהוא שעומד מאחורי שליחת הודעות מכפישות נגד מקורבו של ראש הממשלה נתניהו איקי כהן. לטענת ביטן: "זה לא אני, לא עשיתי שום דבר כזה. אני לא נוהג לעשות דברים כאלה. גם נגדי שלחו הודעות אנונימיות. נכון שזה כנראה נעשה מבנק של הודעות שקנינו בפריימריז, שהמטה שלי קנה. אין לי שום קשר לזה, אני מצטער על מה שקרה. לא עשיתי ולא נתתי הוראה לעשות את זה. לא יודע איך זה נעשה, אני לא מומחה למחשבים".

לגבי הרפורמה המשפטית אמר ביטן: "אני מחכה לראות אם יש או אין הסכם על הנציגים בוועדה למינוי שופטים. ברגע שיהיה הסכם עם האופוזיציה, אצביע בדיוק לפי ההסכם הזה. אני חושב שמן הראוי שיהיה נציג אחד לאופוזיציה ואחד לקואליציה. לא צריכים שיהיו שניים מהקואליציה, במיוחד עקב המצב הנתון היום, שיש תוהו ובוהו בנוגע לרפורמה המשפטית. צריכים לעשות הסכם שיאפשר לנו להעביר חלק מהרפורמה כעת ואת השאר לדחות למועד שיוסכם. צריכים לעבור הלאה לדברים החשובים באמת – יוקר המחיה והביטחון האישי".

"אני יודע שראש הממשלה רוצה לסיים את עניין הרפורמה המשפטית באיזשהו סיכום, ואני מקווה שהוא יגיע לסיכום הזה", הוסיף ביטן. "ברגע שנתניהו יחליט, כולם יצטרכו להתיישר איתו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים