שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר ועדת החוקה תקף את נשיאת בית המשפט העליון: "הניסיון להתערב בחקיקה הוא חמור"
יו"ר ועדת החוקה מתח ביקורת על הפרסומים ולפיהם הנשיאה אסתר חיות התנתה את ההידברות על הרפורמה המשפטית בהפסקת הדיונים בוועדה
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן | צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

בפתח הדיון בועדת חוקה הבוקר (רביעי) תקף יו"ר הועדה שמחה רוטמן את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ואמר כי "הניסיון שלה להתערב בחקיקה הוא חמור". רוטמן מתח ביקורת על הפרסומים ולפיהם חיות אמרה לנשיא המדינה יצחק הרצוג שכדי לקיים הידברות לגבי הרפורמה המשפטית, יש לעצור קודם את הדיונים בוועדת החוקה.

לדברי רוטמן "הדיון שמתקיים כאן הוא בהתאם לדמוקרטיה. אם הייתי אומר שאני עוצר את הדיונים ברפורמה רק כל עוד בית המשפט יעצור את הפעילות שלו, היו אומרים שאני פוגע בעצמאות השיפוטית. זה פוגע בהפרדת הרשויות. הכנסת כולה, קואליציה ואופוזיציה, צריכה לצאת נגד הניסיון של חיות".

עוד מבחזית החדשות

"נשיאת בית המשפט העליון הוזמנה להגיע לדיונים, ואני חושב שהניסיון לחסום את החקיקה בכנסת הוא חמור מאוד", אמר רוטמן. "כשנשיאת בית המשפט העליון תרצה להגיע לפה אנחנו ניתן לה את מלוא הזמן, כמו כל הבכירים שהגיעו לפה. אני קורא לנשיאה לחזור בה מהבקשה לעצור את הדיונים".

ח"כ אורית פרקש הכהן (המחנה הממלכתי) הגיבה לדברי רוטמן ואמרה: "הידברות היא קריטית, אבל באמת צריך לדעת מהם קווי הגזרה. אני מתנגדת לעצור את הדיונים, אנחנו חושבים מהצד השני של המתרס שההצעות הן קיצוניות, לכן אם באמת רוצים לדבר צריך לשים את החקיקה בצד, לשבת ולחשוב על תהליך".

עוד אמרה ח"כ פרקש הכהן: "הנשיא עובד ימים כלילות כדי ליצור משהו מאוזן. לעשות מינויים פוליטיים בוועדה לבחירת שופטים, לשופטים לא יהיה מותר להתערב בחקיקה, התגברות ב-61 אז כל הדברים האלה יחד קיצוניים. כל תיקוני החקיקה האלה כשיש ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום, ברור צריך להכין את הקרקע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים