שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר הקואליציה אופיר כץ: נסיים לחוקק את הרפורמה לפני אישור תקציב המדינה
יו"ר הקואליציה אופיר כץ התייחס לאזהרות הכלכלנים: "אלה שמעבירים ביקורת לא מייצגים את כולם" | לא נוריד דברים מהרפורמה בגלל המחאה
יו"ר הקואליציה אופיר כץ

על רקע ההפגנות ואזהרות הכלכלנים בעקבות הרפורמה במערכת המשפט, התראיין היום (חמישי) יו"ר הקואליציה אופיר כץ ל-ynet והתייחס להפגנות נגד הרפורמה. "אני מאמין שנסיים לחוקק את הרפורמה עד סיום מושב הכנסת, לפני אישור תקציב המדינה".

לדברי כץ: "אנחנו ממשיכים בסדר היום כרגיל, הכול מתנקז בסופו של דבר לרפורמה ולתיקון מערכת המשפט. זה משהו שדיברנו עליו במהלך מערכת הבחירות, בכל כנס ובכל חוג בית. לא רק שדיברנו על זה, גם הבוחרים ביקשו את זה מאיתנו. הפגנות זה בסדר, גם אני כשהייתי באופוזיציה יצאתי להפגין, אבל בסופו של דבר ההפגנה הגדולה ביותר הייתה בבחירות, שבהן יותר משני מיליון מיליון אזרחים בחרו בנו בשביל הרפורמה, בשביל לטפל ביוקר המחיה ובשביל הביטחון האישי".

עוד מבחזית החדשות

על ההפגנות והאזהרות נגד המהפכה המשפטית טען כץ כי: "בכל קבוצה בחברה הישראלית אפשר למצוא גם אנשי ימין שתומכים ברפורמה וגם אנשי שמאל. אין מה לעשות, ההחברה הישראלית מחולקת לימין ושמאל, ובכל קבוצה יכולים להגיד שהם נגד הרפורמה, אבל הם לא מייצגים את כל הקבוצה. בכל מקום יש ימין ויש שמאל, אז יש גם כלכלנים ויש גם רופאים שחלקם ימין וחלקם שמאל. בכל מקום זה כך. אנחנו שומעים את הקולות, ואנחנו נשמע אותם בוועדת הכנסת".

עוד אמר כץ, המחאות לא יובילו לשינויים ברפורמה. לדבריו: "אנחנו לא מוכנים להוריד דברים מהרפורמה. ההצעות שמביאים לנו לא מתיישבות עם מה שאנחנו רוצים. לוקחים את זה למקום אחר. אני שומע את יאיר לפיד למשל אומר שצריך להקים איזושהי וועדה ולנתק את זה מנבחרי הציבור. מה זה לנתק את זה מנבחרי הציבור? בשביל מה יש בחירות? בשביל מה יש דמוקרטיה? בשביל מה יש חברי כנסת? הרי הציבור בוחר את הנציגים שלו בשביל ליישם את הדברים".

עוד מבחזית החדשות

כץ נשאל לגבי האפשרות שבסופו של דבר יוחלט לשנות את הרוב הנחוץ כדי להתגבר על פסיקת בג"ץ, כך שבמקום 61 יהיו 65 או 70. לדעת כץ: "אם אנחנו נשים פער שבסוף לא נוכל להתגבר על פסיקות – אז מה עשינו בזה? פסקת התגברות בכאילו היא לא המטרה. יש קואליציה, זה רוב מה שאזרחי מדינת ישראל בחרו, זה הרוב שמייצג את אזרחי מדינת ישראל, זה הרוב שצריך לחוקק את החוקים כדי לקבוע מדיניות וזה הרוב שאנחנו רוצים. אנחנו רוצים שנבחרי הציבור הם אלה שיישמו את המדיניות".

לסיכום אמר כץ כי הוא מאמין שעד לסיום מושב הכנסת בחודש מאי, תושלם חקיקת הרפורמה המשפטית, עוד לפני שיעבור תקציב המדינה. לדברי כץ: "בגלל שיש הפגנות ומחאה, זה לא אומר שעכשיו אנחנו צריכים לחשוב על להוריד דברים מהרפורמה. אנחנו רוצים את הרפורמה הזאת, אנחנו מאמינים בה ולגבי הדעות של חברי האופוזיציה ושל אנשי עולם המשפט,- כל מי שרוצה מוזמן לוועדה. גם הצעת החוק של היועצים המשפטיים יעבור. הכול כמובן יעבור במידה שזה מוסכם על כל הקואליציה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים