שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר המחנה הממלכתי על חוק הגיוס: "צה"ל יהפוך לצבא שכירים"
על רקע החלטת הממשלה שלא לאכוף את חובת הגיוס על החרדים למרות פקיעת תוקף החוק הקיים, קרא גנך לנתניהו "מתווה שירות חדש הוא צו השעה"
יו"ר המחנה הממלכתי ח״כ בני גנץ | צילום: כאן 11

בעוד פחות משבוע עתיד לפקוע חוק הגיוס שמחייב צעירים חרדים להתגייס לשירות בצה"ל, אך אתמול (שני) החליטה הממשלה שלא לאכוף את חובת הגיוס על צעירים חרדים, מה שעורר זעם בקרב האופוזיציה. כעת החליט יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ליזום דיון 40 חתימות בכנסת, ובמסגרתו קרא לנתניהו לבנות יחד את "מתווה השירות הישראלי" כתחליף לחוק הגיוס המוכר. הדיון מתקיים בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שצפוי גם לנאום.

גנץ התייחס להחלטת הממשלה, והבהיר: "אנחנו לא רחוקים מהיום שצה"ל ישנה את פניו ויהפוך לצבא שכירים. מתווה שירות חדש ורחב, הוא גם צו השעה כדי לחבר את החברה הישראלית המפולגת. הוא יצטרך להתאים קודם כל לצה"ל, שיהיה ראשון בין שווים. אבל גם למשרתים עצמם. צה"ל לא צריך את כולם, אבל מדינת ישראל כולה יכולה לצאת נשכרת, במערכות החינוך, הבריאות, ובשלטון המקומי. כולם צריכים לתרום משהו למדינה, והרוב גם רוצים בכך".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר גנץ כי: "מתווה שירות חדש הוא צו השעה, והוא גם מה שרוב אזרחי ישראל רוצים בו. אני אומר לך ראש הממשלה, גם בקרב השותפים הקואליציוניים שלך, תוכל למצוא בו רוב. ואני אומר זאת באחריות הנדרשת. זה יהיה תהליך ארוך ומורכב, אבל למדינת ישראל אין אלטרנטיבה אחרת".

גנץ התייחס להתבטאותה של השרה אורית סטרוק נגד ראשי מערכת הביטחון, שהשוותה אותם לכוח וגנר, ותקף את ראש הממשלה. "אתה עומד מנגד כששרים בממשלה שלך פוגעים לא רק באמירותיהם, אלא גם במעשיהם, מכרסמים בסמכויותיהם, ושוללים את הלגיטימציה שלהם. אני קורא לך לא רק לדבר , אלא להרחיק את האנשים המסוכנים האלו ממוקדי הכוח".

על פי החלטת הממשלה שאושרה אתמול, שר הביטחון יואב גלנט יורה לצה"ל שלא לאכוף את חובת הגיוס על הצעירים החרדים החל מ-1 ביולי, תאריך פקיעת החוק. כמו כן, אישרה הממשלה כי השלמת חקיקת חוק הגיוס תסתיים עד סוף מושב החורף, כשהמטרה היא לא להמתין עד לרגע האחרון. "אין הנחייה כתובה שעל שר הביטחון להגיש תזכיר חוק להסדרת מעמד בני הישיבות, המילים האלו לא כתובות בהצעה, למרות שאומרים לנו את זה שוב ושוב בעל פה", אמר השר מאיר פרוש בישיבת הממשלה.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את החלטת הממשלה ואמר: "זו עוד תחנה בדרך לחוק ההשתמטות במקום חוק גיוס לכולם. בלי שוויון מלא בנטל גם בכלכלה וגם בביטחון, לא תהיה לנו מדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים