שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר המחנה הממלכתי: "הים הוא אותו הים ונתניהו אותו נתניהו"
ראש הממשלה הצהיר כי לא יעצור את החקיקה ובמפלגות האופוזיציה תקפו אותו בחריפות | לפיד: "במקום להאשים את כולם במצב, קח פעם אחת אחריות"
יאיר לפיד יו"ר האופוזיציה ובני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי | צילום: סיון שחור ענבה / לע"מ

במערכת הפוליטית הגיבו הערב (חמישי) להצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא הכריז על עצירת החקיקה אלא אמר כי "ייכנס לאירוע" למרות הסדר ניגוד העניינים שלו בכל הקשור לרפורמה המשפטית.

יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב: "אני קורא לאנשים האחראים בליכוד, תעצרו את יריב לוין. אל תעבירו את השינוי בוועדה למינוי שופטים ובואו להידברות בבית הנשיא. תעצרו את הניסיון להפוך אותנו למדינה לא דמוקרטית. תקשיבו למאות אלפי הפטריוטים הנאמנים שיצאו לרחובות. תקשיבו לשר הביטחון, לאנשי הכלכלה והביטחון. בשלושה חודשים בלבד הממשלה הזו שיסעה ופירקה את מדינת ישראל. הפגיעה הכלכלית והביטחונית היא אנושה, הקרע בעם הולך ומחריף".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר לפיד: "מר נתניהו, במקום להאשים את כולם במצב, להטיל דופי בפטריוטים ישראלים שנלחמים עבור העתיד שלהם, קח פעם אחת אחריות. רגע לפני חג החרות, למען ההיסטוריה המפוארת של העם שלנו, תעצרו את הטירוף ובואו לדבר למען עתיד הילדים שלנו. אנחנו נמשיך להיאבק בכנסת, ברחובות, בבית המשפט למען ישראל יהודית, דמוקרטית וחזקה".

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ אמר בתגובה: "הים אותו הים ונתניהו אותו נתניהו. הוא צריך לעשות דבר פשוט – לעצור ולדבר במקום לצאת נגד היועמש"ית. צר לי שהוא לא מתעלה לגודל השעה ועוצר, גם כעת כשגם מדבריו שלו ברור שזה הדבר הנכון למדינת ישראל. אבל מחסום השתיקה החל להישבר היום. חברי כנסת רבים בקואליציה ובראשם שר הביטחון, רואים בדהרת החקיקה אותה אנו חווים, פגיעה חמורה בדמוקרטיה ובחברה הישראלית כמו גם טעות היסטורית. הערב ברור מעל לכל ספק שההפיכה תפגע אנושות בדמוקרטיה ובחברה הישראלית, זו תהיה פגיעה בכינון ישיר בביטחון ישראל וחוסר אחריות לאומית ממדרגה ראשונה".

חה"כ גדעון סער: "נאום נתניהו הערב הצליח לאכזב אפילו את מי שאין לו שום ציפיות ממנו. באופן מעשי הוא הודיע שבכוונתו להביא, כמתוכנן, את החוק להשתלטות על בחירת השופטים. על הדרך הודיע חגיגית שירמוס את הסדר ניגוד העניינים שחל עליו כנאשם. החמצת הזדמנות נוספת שמרחיבה את הקרע בעם. המענה: העצמת המחאה!".

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן: "נתניהו שמתנהל כמו שפן מול נסראללה ויחיא סינואר, שוחק את כושר ההרתעה של מדינת ישראל ודווקא כלפי חבריו בליכוד מתנהל כמו אריה. חבל שזה לא הפוך, אך בסופו של דבר הברית בין משפחת נתניהו שדואגת אך ורק לעצמה לבין ציקריקים כמו יריב לוין, שמחה רוטמן ואחרים מובילה אותנו לחורבן הבית השלישי". ליברמן קרא לרמטכ"ל ולראש השב"כ "להתייצב ולהגיד את האמת".

יו"ר מפלגת העבודה מיכאלי צייצה כי תגובתה לנאום נתניהו היא המשך ההפגנות, וח"כ רם בן ברק מיש עתיד טען כי ראש הממשלה "החליט לחרב את המדינה סופית".

לעומת זאת, השר מיקי זוהר מהליכוד תמך בראש מפלגתו וצייץ: "אחים אנחנו".

שר המורשת הרב עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) בתגובה להצהרת ראש הממשלה: "אני גאה בחוסן של הממשלה הזו. בעמידה שלנו מול הלחצים מתוך אכפתיות אמיתית למדינת ישראל".

עוד מבחזית החדשות

שרת התחבורה מירי רגב (הליכוד): "מחזקת ומברכת את ראש הממשלה בנימין נתניהו על דבריו הערב. אין לי ספק, כי שבוע הבא כל חברי הכנסת של הליכוד יצביעו בעד המתווה לבחירת השופטים".

כזכור, קודם להצהרת נתניהו התחוללה דרמה פוליטית, כאשר שר הביטחון יואב גלנט התכוון לצאת גם הוא בהצהרה ולקרוא פומבית לעצירת החקיקה. למרות זאת, לאחר שיחה בת פחות מחצי שעה עם ראש הממשלה הוא החליט לבטל את ההצהרה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים