שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר הלשכה חימי: התוכנית של לוין לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, "השתוללות הזויה"
יו"ר לשכת עורכי הדין הגיב בחריפות על התוכנית לתת רוב לממשלה בוועדה לבחירת שופטים: "נראה כי מדינת ישראל נמצאת על המסלול המהיר להפיכתה לדיקטטורה"
עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין | צילום: חדשות 12

תגובות סוערות במערכת הפוליטית ובלשכת עורכי הדין לאחר הפרסום ב"מהדורה המרכזית" מאמש (ראשון) על השינוי שמתכנן שר המשפטים יריב לוין בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. יו"ר הלשכה אבי חימי פרסם תגובה חריפה וכינה את השינוי "השתוללות הזויה". גם באופוזיציה תקפו "זו השתלטות עוינת של הממשלה על בתי המשפט".

לדברי יו"ר לשכת עורכי הדין "נראה כי מדינת ישראל נמצאת על המסלול המהיר להפיכתה לדיקטטורה". "שר המשפטים יריב לוין בשליחות רה"מ נתניהו מבקש להרוס כל חלקה טובה במערכת האיזונים בין הרשויות, שהיא כיפת הברזל נגד הפגיעה בזכויות האזרחים. מי ירצה לנהל משפט, אזרחי למשל, מול שופט שנבחר בגלוי ובכוונת מכוון בידי ועדה של אנשי ימין או שמאל? חייבים לעצור את ההשתוללות ההזויה שמאיימת להרוס את כל מה שבנינו במשך 75 שנים".

עוד מבחזית החדשות

גם ח"כים באופוזיציה הגיבו בחריפות וטענו, כי "התוכנית לשינוי הוועדה למינוי שופטים אינה מכוונת להחלשת מערכת המשפט אלא להשתלטות עוינת של הממשלה על בתי המשפט", חה"כ גלעד קריב, יו"ר ועדת החוקה בכנסת הקודמת אמר כי "זו היא שעת מבחן דרמטית לח"כים המתונים בליכוד שנושאים עיניהם להנהגת המדינה בעתיד. שתיקה תקבע את שמם כשותפים מלאים להרחקת מדינת ישראל ממעגל המדינות המתוקנות והמתקדמות".

שרת האנרגיה לשעבר קארין אלהרר מיש עתיד אמרה, "זו לא רפורמה משפטית. זו השתלטות מלאה של הממשלה וביטול הרשות השופטת". חה"כ אורית פרקש הכהן מהמחנה הממלכתי צייצה: "בוועדה למינוי שופטים נדרש רוב של שבעה חברים. ה"רפורמה המשפטית" העתידית "מסדרת" רוב אוטומטי לפוליטיקאים. איך בדיוק שופטים שתלויים מלא מלא בדרג הפוליטי יהיו עצמאיים ויעמדו לטובת האזרח הקטן כשיפנה אליהם? זו לא משילות, זו שחיתות".

חה"כ יוראי להב הרצנו הגיב, "לפי תוכנית נתניהו לוין, הממשלה תמנה את השופטים". "הממשלה תנהל את הליכי החקיקה בכנסת. תיוותר בישראל רק רשות עצמאית אחת, הממשלה, והיא תהיה כל יכולה, ללא איזונים ובלמים. אזרחי ישראל יהיו חשופים לפגיעה קשה בזכויות היסוד שלהם, בחירויות הפרט הכי בסיסיות. ללא חומת מגן. משטר דמוקרטי זה לא".

עוד מבחזית החדשות

על פי התוכנית תגדל הוועדה לבחירת שופטים מ-9 ל-11 חברים. במקום נציגי לשכת עורכי הדין יכנסו 2 נציגי ציבור שתמנה הממשלה. נוסף על נציגי הציבור, יהיו חברים בוועדה שר נוסף ועוד חבר כנסת מהקואליציה.

מטעם הממשלה יהיו 3 שרים, שר המשפטים ועוד שני שרים נוספים. 2 חברי כנסת מהקואליציה ו-2 נציגי ציבור במינוי שר המשפטים אשר יחליפו את נציגי לשכת עורכי הדין.

נציגים שאינם מטעם הממשלה יהיו, 3 שופטים, נשיא בית המשפט העליון ועוד שני שופטי עליון. וחבר כנסת מהאופוזיציה שחבר בוועדה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים