שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר האופוזיציה עם תום התדרוך הביטחוני: "הגעתי מודאג, יצאתי עוד יותר מודאג"
רה"מ נפגש עם לפיד בקריה לעדכון ביטחוני | לאחר התדרוך אמר לפיד: "מה שאויבינו רואים מולם, בכל הזירות, היא ממשלה לא כשירה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישת עדכון ביטחוני עם יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום אחר הצהריים (ראשון) עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, בקריה בתל אביב לעדכון ביטחוני. בתום הפגישה כינס לפיד מסיבת עיתונאים.

לדברי לפיד הוא אמר לנתניהו ש"האופוזיציה תיתן גיבוי לכל פעולה שזרועות הביטחון ימליצו עליה מול גל הטרור, ומול אויבינו בכל הזירות. הגעתי לתדריך אצל נתניהו מודאג, ויצאתי עוד יותר מודאג". כזכור, בחודש אוגוסט, כשלפיד היה ראש הממשלה ונתניהו היה ראש האופוזיציה, נפגשו השניים לשיחה ביטחונית. בתום אותה פגישה, אמר נתניהו, את מה שלפיד אמר היום, כי "יצאתי מעדכון ביטחוני, ולצערי אני חייב לומר שיצאתי מודאג יותר".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר לפיד "אמרתי לנתניהו שמדינת ישראל צריכה שר ביטחון במשרה מלאה. הוא צריך להודיע שהוא מסיר מהשולחן סופית את פיטוריו של גלנט, להודות בכך שאי אפשר לסמוך על הקבינט שלו, ולהקים פורום ביטחוני קטן ויעיל לטיפול במצב. הוא צריך להפקיע מידיו של בן גביר את כל הסמכויות הנוגעות להר הבית. הר הבית בתקופת הרמדאן הוא המקום הנפיץ ביותר בעולם. לא יכול שינהל אותו ליצן טיקטוק שאיבד את אמון המשטרה והכוחות בשטח".

לפיד הוסיף כי "במקביל, נתניהו צריך לבטל את המצב הבלתי סביר שבו יש שני שרים במשרד הביטחון. לא יכול להיות שהפלג המשיחי של המתנחלים הקיצונים ביותר קנה לו אחיזה במשרד הביטחון בתקופה כל כך מתוחה. נתניהו צריך לתת למפכ"ל קובי שבתאי גיבוי פומבי ומלא, לפקח באופן אישי על הנעשה בהר הבית. לפעול לפי המלצת גורמי הביטחון לגבי עליית יהודים להר בימים הקרובים. להקים מחדש את מערך ההסברה האחוד שאנחנו הקמנו והם משום מה ביטלו".

לדעת לפיד "מה שאויבינו רואים מולם, בכל הזירות, היא ממשלה לא כשירה. קבינט שאיש לא סומך עליו. שר ביטחון על תנאי שפוטר בגלל שאמר את האמת. שר ביטחון לאומי שמדליף לתקשורת הקלטות של המפכ"ל. שר אוצר שמודיע שהוא רוצה למחוק כפרים".

לטענת לפיד "האיום המרכזי על ישראל היה ונשאר איראן, אבל כך אי אפשר לטפל באיום האיראני. אנחנו מאבדים את התמיכה האמריקאית והמעטפת הבינלאומית, אנחנו מאבדים את ההרתעה. ישראל הפכה למדינה לא מנוהלת. לפני 100 ימים העברנו לידיהם מדינה בטוחה ומשגשגת. עזה ספגה מאתנו מהלומה קשה במבצע עלות השחר. החזרנו את הסיכולים הממוקדים והרגענו את גזרת איו"ש. ירושלים הייתה שקטה גם בתאריכים הכי נפיצים".

לסיכום אמר לפיד "גם היום, אזרחי ישראל מגלים יכולת עמידה מרשימה מול הטרור. מערכת הביטחון הייתה ונשארה מהטובות בעולם. הבעיה היא בהנהגה. הממשלה הקיצונית הזו לא כשירה לנהל את מדינת ישראל בזמנים טעונים כל כך".

בליכוד אמרו בתגובהכי "מצער שבשעה שישראל נלחמת בשלוש חזיתות, ולאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין אותו לעדכון ביטחוני מקיף, יאיר לפיד בוחר לעשות פוליטיקה קטנה במקום לשדר מסר של אחדות ללא סייג מול אויבינו".

עוד מבחזית החדשות

"לפיד, שפגע פגיעה אנושה בהרתעה בהסכם הכניעה שלו לחיזבאללה בעניין הגז, שחוזר על הנרטיב של חמאס בעניין הר הבית ושמצוטט בהרחבה באיראן כמי שמנבא את חורבן ישראל, השאיר לנו ירושה קשה שאיתה אנו נאלצים להתמודד בימים אלה. בשעה שנסראללה והנייה יושבים יחד תחת תמונתו של הפטרון מאיראן שקורא להשמידנו, היה מצופה מראש האופוזיציה לגלות אחריות לאומית".

במקביל לפגישה עם לפיד, שיתף נתניהו בטלגרם דברים שאמר בריאיון לרדיו "גלי ישראל" המזרחן ד"ר מרדכי קידר, שידוע בתמיכתו בנתניהו ורומזים,כי הסכם הגז עם לבנון שנחתם בתקופת ממשלת לפיד הוא הגורם להסלמה הנוכחית. לדברי קידר "המשמעות של הסכם הגז עם לבנון היה לא פחות מפיגוע לתדמית של ישראל", עוד אמר קידר "לא אשתמש במילה "בגידה" אבל המשמעות שלו לא פחות חמורה מזה. ההסכם שלפיד רץ לעשות איתם נתן לישראל תדמית של ספוג שכל מה שאתה צריך לעשות זה לדרוך עליו כדי להוציא ממנו כל מה שיש לו". זמן קצר לאחר מכן, נתניהו מחק את הפוסט מערוץ הטלגרם שלו.

כאשר לפיד נשאל על הקשר בין ההסכם הימי עם לבנון למצב הביטחוני, הוא השיב כי "זה כל כך מופרך. הטיעון לגבי ההסכם הימי עם לבנון לא קשור. כל גורמי הביטחון – אין אחד שחושב שיש קשר בין הדברים. זה דף המסרים של הליכוד שנועד להאשים אחרי. מה עם החמאס? יש לנו גם הסכם ימי עם החמאס, עם סוריה, עם איראן, עם עזה? זו טענה מקושקשת ואנשים רציניים לא יכולים לסמוך עליה. אמרתי שניתן לכל פעולה צבאית רשת ביטחון. אנחנו לא ניכנס לממשלה כזו כי כמו שאמרתי זו לא ממשלה שצריכה לנהל את מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. עוד יועץ .. אם אתה כזה מוצלח אז למה היית ראש ממשלה הכי עלוב שהיה לעם ישראל?? תשאיר את הדאגות לביבי ,וצא לנופש (כרגיל ) ..0 זה הרבה בשבילך…

  2. זה בסדר אנחנו יותר מודאגים ממך איך יכול להיות שבדמוקרטיה של 75 אחוז מעם ישראל מתנגדים לך היית ראש ממשלה אפילו לדקה

  3. על כולנו להיזהר ולהישמר לנפשנו מחורשי רעה מבחוץ הפועלים במרץ לשסות אותנו אלה באלה. מתנהלת נגדנו מלחמה פסיכולוגית עזה שמטרתה לזרוע בקרבנו חוסר אמון, חשדנות ושנאה אלה כלפי אלה. עם ישראל חייב לדעת להתגבר על מתקפת הפילוג ולשמור על אחדותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים