שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יומיים לאחר שהוגשה: שר הרווחה מש"ס משך את מכתב התפטרותו
שר הרווחה יעקב מרגי משך היום את התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי | עד כה התפטרו רק שני נורווגים, יואב בן צור מש"ס, ועמיחי אליהו מעוצמה יהודית
שר הרווחה יעקב מרגי | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

בניגוד להסכמות ובאופן מפתיע, שר הרווחה יעקב מרגי מש"ס משך היום (שלישי) את מכתב התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי, וכתוצאה מכך הוא יישאר חבר כנסת בשלב זה. לעומת זאת, התפטרותו של השר יואב בן צור נכנסה לתוקף היום.

מרגי שמונה לשר הרווחה התפטר מהכנסת לצד השר במשרד הרווחה יואב בן צור, שניהם הגישו את התפטרותם ביום ראשון. בשעות הצהרים נכנסה לתוקף התפטרותו של בן צור ויונתן משריקי החל את פעילותו בכנסת.

עוד מבחזית החדשות

הערב הודיעו בלשכת יו"ר הכנסת אמיר אוחנה כי שעה קלה לפני שהתפטרותו של מרגי נכנסה לתוקף, הוא החליט למשוך את התפטרותו ובכך למנוע לעת עתה את כניסתו של נתנאל חיאק שהוצב במקום ה-13 מלכהן כחבר הכנסת.

בלשכתו של מרגי הסבירו את הצעד בכך ש"החלטתו למשוך את מכתב ההתפטרות מהכנסת התקבלה על ידי הנהגת תנועת ש"ס משיקולים פרלמנטרים של הסיעה. השר מרגי נחשב לפרלמנט ותיק ומנוסה, ולכן התקבלה החלטה כי בשלב זה השר יחזור לכהן כח"כ במקביל לתפקידו כשר הרווחה, על מנת לסייע לחברי הסיעה בקידום החקיקה הקואליציונית. מימוש החוק הנורווגי יבוצע בהדרגה בהמשך".

בעקבות ההחלטה, יישאר מחוץ לכנסת נתנאל חייק שהיה אמור להיכנס בשלב זה. לעת עתה התפטרו רק שני נורווגים, יואב בן צור מש"ס שהוחלף על ידי יונתן מישרקי, ועמיחי אליהו מעוצמה יהודית שהוחלף על ידי יצחק קרויזר.

גם שר התיירות חיים כץ ושר התרבות והספורט מיקי זוהר טרם הגישו את מכתבי ההתפטרות הרשמיים שלהם ליו"ר הכנסת, למרות שהודיעו אתמול על כוונתם להתפטר במסגרת החוק הנורווגי.

מטעמו של השר מיקי זוהר נמסר כי "השר ביקש להשהות התפטרותו במסגרת החוק הנורווגי עד להכרעת סיעת הליכוד".  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים