שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » יום דרמטי לצבא אוקראינה: ארבעה כלי טיס רוסיים הופלו במארב נ"מ
שני מטוסי קרב מתקדמים, מסוק לוחמה אלקטרונית נדיר ועוד כלי טיס נוסף הופלו מעל שטחה של רוסיה בתוך מספר שעות| ברוסיה טענו כי מדובר בירי טילים מתוצרת ארה"ב
צבא אוקראינה | צילום: דוברות נשיא אוקראינה

שני מטוסי קרב מתקדמים, מסוק לוחמה אלקטרונית נדיר ועוד כלי טיס נוסף הופלו מעל שטחה של רוסיה בתוך מספר שעות|• ברוסיה טענו כי מדובר בירי טילי AIM-120 מתוצרת ארה"ב • בתוך כך, גרמניה הכריזה על חבילת סיוע צבאית עצומה לקייב

יממה קשה עברה על חיל האוויר הרוסי באוקראינה. לפחות ארבעה כלי טיס הופלו היום (שבת) מעל שטחה של רוסיה במה שמסתמן כמארב אווירי מתוכנן של חיל האוויר האוקראיני ושימוש ראשון בטילי אוויר-אוויר מתוצרת ארצות הברית.

עוד מבחזית החדשות

על פי תיעוד שהועלה לרשת, מטוס יירוט מתקדם אחד מדגם סוחוי-35, מפציץ מדגם סוחוי-34, מסוק תובלה מדגם מי-8 ומסוק לוחמה אווירית נדיר הופלו מפגיעת טיל מעל שטח של מחוז בריאנסק שבדרום מערב רוסיה. בסרטונים שפורסמו נראים כלי הטיס כשהם צונחים מהשמיים לאחר שנפגעו. לפי בלוגרים צבאיים רוסים, תשעת אנשי צוות האוויר של כלי הטיס נהרגו.

משרד ההגנה של בריטניה עדכן היום, כי הצבא האוקראיני רשם הישג בקרב על העיר בחמוט שבמזרח אוקראינה, העיר שבה מתנהל הקרב הקשה והארוך ביותר מאז תחילת המלחמה.

בהצהרה דרמטית של פריגוז'ין בתחילת החודש הוא איים להוציא את שכירי החרב שלו בתוך ימים אחדים מבחמוט, וטען כי הצבא הרוסי גוזר עליהם "מוות חסר תכלית". פריגוז'ין, שמקורב לוולדימיר פוטין, טען כי הצבא הרוסי לא מעניק לשכירי החרב שלו את התחמושת לה הם זקוקים כדי להילחם.

בעדכון היומי של משרד ההגנה הבריטי על מצב המלחמה נמסר, כי מיום שלישי שחררה אוקראינה שטח של קילומטר לפחות בדרום בחמוט, בעקבות נסיגה בלתי מאורגנת של חטיבה רוסית. לפי פריגוז'ין לוחמי החטיבה נמלטו.

עוד מבחזית החדשות

ההודעה של משרד ההגנה הבריטי מאשרת את הטענות שהשמיעה בשבוע שעבר אוקראינה, שטענה כי אילצה את הכוחות הרוסיים לסגת וכבשה שטח של יותר מקילומטר. בכיר בצבא האוקראיני אמר אתמול כי "החיילים שלנו מתקדמים בכמה אזורים בחזית, והאויב מאבד כוח אדם וציוד".

שלשום הודיע משרד ההגנה הרוסי כי אוקראינה פתחה במתקפה מצפון לבחמוט, שבה השתתפו יותר מאלף חיילים ו-40 טנקים. לפי מוסקבה הכוחות הרוסיים הדפו 26 מתקפות, אך באחד האזורים הכוחות שהותקפו לא הצליחו להתארגן מחדש בשטח. פריגוזי'ן לעומת זאת טען, כי מה שמשרד ההגנה הרוסי מתאר "נקרא "מנוסה" ולא "התארגנות מחדש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים