שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יולי אדלשטיין משנה כיוון: "אם האופוזיציה תטרפד הסכמות אתמוך בחקיקה חד צדדית"
ח"כ אדלשטיין, שקרא לא לשבור את הכלים במאבק על הרפורמה: "אם באופוזיציה יסכלו הכל, אתמוך באישור חד־צדדי של הסעיפים עליהם יש הסכמה רחבה יותר"
יולי אדלשטיין יו"ר ועדת חוץ וביטחון | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מחר בבוקר (רביעי) צפויה הכנסת להצביע על בחירת נציגים לוועדה לבחירת שופטים ובסיעות הבית בקואליציה ובאופוזיציה מרכזים מאמצים כדי להביא את הנושא להכרעה.

מצד אחד, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי רוצים לבחור גם נציג מהאופוזיציה, כדי לא לפוצץ את השיחות בבית הנשיא. מנגד, גורמים בליכוד ובקואליציה לוחצים לבחור שני נציגים מטעם הקואליציה. למרות הלחצים, נראה כי כן יבחר נציג מהאופוזיציה. ח"כים בליכוד טענו כי: "גם אם נתניהו יחליט על שני נציגי קואליציה יהיו חמישה ח"כים שיצביעו לקארין אלהרר ויהיה לה בכל מקרה רוב אם תקבל את כל תמיכת האופוזיציה".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, יולי אדלשטיין, שהיה מראשוני המתנגדים לרפורמה המשפטית במתכונתה הראשונית ותמך בהידברות, אמר ל"ישראל היום" כי: "צריך לשמור על הנוהג ארוך השנים בכנסת למנות נציג אופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים. אך אם אראה שהאופוזיציה מטרפדת כל ניסיון להגיע להסכמה, אתמוך בחקיקה חד־צדדית מצד הקואליציה של חוק היועמ"שים ושל עילת הסבירות שהם הנושאים שיש בהם קונצנזוס רחב".

גם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס לעניין בפתח ישיבת סיעתו ואמר: "להערכתי ההסכם המסתמן בבית הנשיא יפורסם מייד לאחר מינוי הוועדה לבחירת שופטים ביום רביעי, לאחר שקארין אלהרר תיבחר לחברה בוועדה. אני סבור ששני הצדדים יודיעו על כך שהגיעו להסכם".

עוד אמר ליברמן כי: "ההסכם הזה הוא רע למדינת ישראל, יש מסך עשן ומדברים על עילת הסבירות ועל יועצים משפטיים, אך ליבת ההסכם היא חזרתו של דרעי לממשלה, בתמיכתם של גנץ ולפיד. אני מאוד מקווה שהם יתעשתו ולא יתנו לזה יד, כי ברגע שדרעי יחזור לממשלת נתניהו, מדובר בחיזוק משמעותי לקואליציה החרדית־משיחית של נתניהו".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר אתמול: "היום רוב מוחלט של הציבור מבין שמערכת המשפט חייבת לעבור תיקונים מהותיים… עד כה, לא נראה שהצד השני הגיע לשם עם אותן מטרות אלא מתוך רצון למרוח זמן ולהשליט את דעתו – אז יש לי חדשות בשבילם: בבחירות האחרונות המחנה הלאומי ניצח, רוב הציבור בישראל בחר בו והרפורמה המשפטית תתקדם. אם אתם רוצים להגיע להבנות, אתם מוזמנים. אם לא, אל תפריעו".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ אמר: "אנחנו עומדים בפני רגע מכריע ביום רביעי, ודווקא נוכח הלחצים שמופעלים על נתניהו אני מבקש להגיד לו ולחברי הקואליציה בצורה הברורה ביותר, המחנה הממלכתי לא יהסס להגיע להסכמות אם הן יעמדו בעקרונות שהצבנו", אמר והוסיף: "זה לא הזמן לשחק משחקים, זה לא הזמן לדילים ולא הזמן לתרגילים פוליטיים, יש נוסחה פשוטה מאוד, לבחור נציג קואליציה לוועדה, לבחור נציגת אופוזיציה, ולהמשיך בהידברות כדי שנוכל למצות את הניסיון לעשות את מה שרוב הציבור הישראלי רוצה, לשמור על הדמוקרטיה, לשמור על אחדות ישראל, להגיע להסכמות, ולהמשיך להתווכח על נושאים אחרים".

לעומת זאת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר: "אני רוצה להגיד בצורה ברורה לראש הממשלה, לחבריי בקואליציה. אין לנו מנדט לעשות פייק רפורמה. אין לנו מנדט שבכותרות של הסכמות למעשה ימוססו את הרפורמה. יש לנו מנדט לעשות רפורמה. הציבור, הימין, רוצה רפורמה משפטית. נכון, בהידברות, נכון, בשיח, אבל אסור לנו לאכזב את הבוחרים שלנו. יש לנו 64 מנדטים ואיתם אנחנו יכולים וצריכים לשנות".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים