שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יוזמה בליכוד: חוק שמחייב את לפיד לקיים פריימריז במפלגתו
לפי ההצעה שיזם ח"כ קרעי, מפלגות שלהן ייצוג של 15% בכנסת שהם 18 חברי כנסת, יחויבו בקיום בחירות מקדימות לראשות המפלגה ולרשימה לכנסת אחת לחמש שנים
ח״כ שלמה קרעי | צילום: אתר הכנסת

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הגיש הצעת חוק הקובעת, כי מפלגות שלהן ייצוג של 15% בכנסת שהם 18 חברי כנסת, יחויבו לקיים פריימריז  לראשות המפלגה ולרשימה לכנסת אחת לחמש שנים.

עוד מציע החוק, כי מפלגה שלה למעלה מ־18 חברי כנסת בכנסת הנוכחית וטרם ערכה פריימריז כאלה, תחויב לקיימן תוך שנתיים מחקיקת החוק. חה"כ קרעי העריך כי הצעתו תקבל תמיכה קואליציונית של כלל המפלגות, כולל המפלגות החרדיות שאינן מקיימות פריימריז, מכיוון שהמפלגה היחידה שעונה על המצב האלקטורלי הזה היום, היא מפלגת יש עתיד בראשות ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד. 

עוד מבחזית החדשות

בדברי ההסבר לחוק טוען חה"כ קרעי "המצב החוקי הקבוע כיום בחוק המפלגות, מאפשר לכל מפלגה לקבוע את דרך בחירתם של מועמדיה לכנסת. מצב זה מאפשר למפלגות לא דמוקרטיות במבנה הפנימי שלהן להוות אלטרנטיבה שלטונית, בעוד חברי הכנסת שלהן תלויים עד מאוד בגחמותיו של היו"ר. מציע הצעת החוק סבור שמצב כזה אפשרי במפלגה קטנה יחסית, מגזרית, המייצגת ציבור מסוים, אבל לא במפלגת שלטון המייצגת מגוון רחב של דעות בציבור הישראלי.

עוד הוסיף קרעי "התיקון לחוק בא להסדיר את תהליך הבחירות המקדימות במפלגות הגדולות מ־18 מנדטים, 15% מהכנסת, המהוות אלטרנטיבה שלטונית, ולחייב את המפלגות לקיים הליך דמוקרטי חשאי, הוגן ומקיף אשר יאפשר לציבור תומכי המפלגה הרבגוני לקחת חלק בקביעת נציגיהם לכנסת ישראל".

"בנוסף, כאשר מפלגות כאלו מגיעות לאופוזיציה, הן עלולות להפוך למכונת תעמולה משומנת שבה כולם מהדהדים את אותו שקר שעבר במוחו של היו"ר שלהם. כאשר יהיה להם מנגנון דמוקרטי במפלגה, יתחילו לעסוק בנושאים מהותיים ובדמוקרטיה ולא בתעמולה שקרית  "תכבד העבודה על האנשים ואל ישעו בדברי שקר".

את הרעיון שאב קרעי מפוסט ברשתות החברתיות "שלשמחתנו לא הצליחו לסתום לימין את הפיות בהן, ממשתמש בשם D Ben Yehuda” . לטענת קרעי "במדינה דמוקרטית, יש חשיבות עליונה לכך שנבחרי הציבור, חברי הכנסת, יהיו חופשיים ועצמאיים כמה שיותר, בוודאי כשמדובר במפלגות שלטון או בכאלו המהוות אלטרנטיבה שלטונית".

עוד מבחזית החדשות

"יש עתיד קיימת כבר למעלה מעשור. יושב הראש של המפלגה, יאיר לפיד, ממשיך לשנות פעם אחר פעם את התקנון, מאריך את כהונתו כמו בסוריה, ומשבץ את החברים בהתאם למידת הנאמנות והכניעה לגחמותיו. מצב זה של רשימה הנבחרת בדמותו ובצלמו של היו"ר, הופך את חברי הכנסת ברשימתו לתלותיים, חסרי מעוף ומונע מהם לקדם סדר יום ראוי ביחס לציבור המגוון שבחר בהם. הגיע הזמן לעצור את מתקפת המשובטים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים