שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יואב קיש: "ביטול עילת הסבירות זה לא חורבן בית שלישי ולא דיקטטורה"
שר החינוך הודיע כי הממשלה מתכוונת להמשיך עם החקיקה | עוד אמר: "אני שומע קולות אחרים בצבא, חשוב גם לשקף את זה"
שר החינוך יואב קיש | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

שר החינוך יואב קיש התראיין אמש (מוצ"ש) ב"פגוש את העיתונות" והתייחס להחלטת הטייסים להפסיק את התנדבותם למילואים אם החוק לביטול עילת הסבירות יעבור ביום שני הקרוב: "אני שומע גם קולות אחרים בצבא, חשוב גם לשקף את זה". עם זאת, הוא שלל בתוקף את הפסקת החקיקה: "לא יכול להיות שלא נעביר את החקיקה".

בפתח הריאיון נשאל קיש מה המידע המודיעיני שלו על כשירות חיל האוויר וכמה אנשי מילואים יסרבו להתנדב. לדברי קיש: "אני לא חושב שאפשר לקבוע מספר, ראיתי את הפרסום שדיבר על כ-500 ומשהו. אני שומע גם קולות אחרים בצבא וחשוב לשקף את זה. בחיל האוויר ובקרב הטייסים יש רצון להראות שכולם במקום הזה של הסרבנות, אבל יש הרבה מאוד טייסים שהקול שלהם לא נשמע, ובצדק. הוא לא צריך להישמע. אני אומר את זה כמסר לאלה שאולי חושבים על סרבנות. דיברתי איתם גם בסוף השבוע הזה. הם כולם יודעים שביטול עילת הסבירות זה בוודאי לא חורבן בית שלישי ולא דיקטטורה. יש כאלה שאומרים "מה אני עושה פה" זה בוודאי לא הזמן לפגוע בחוסן הלאומי".

עוד מבחזית החדשות

לשאלת המראיין מה דעתו אם יגיע הרגע שהרמטכ"ל יגיד לראש הממשלה שצריך לעצור כיצד יגיב נתניהו, וקיש השיב: "אנחנו לא באירוע מנותק. האירוע התחיל מהפסקת הרפורמה והליכה לבית הנשיא. ישבנו אצל הנשיא וניסינו להגיע להסכמות ולפשרות. היו מספר נושאים שראינו שהפערים בהם לא גדולים, ביניהם צמצום עילת הסבירות. הייתה הסכמה שאם אין הסכמה לכול, אז אין הסכמות".

עוד אמר קיש: "הרמטכ"ל אמר לנתניהו רק לפני יום או יומיים שאין שום חשש לכשירות המבצעית של הצבא. אני סבור שהבעיה היא לא בכשירות של הצבא כי אני חושב שלא ניתקל באירוע סרבנות משמעותי. לא יכול להיות שלא נעביר את החקיקה. אנחנו חייבים להיות נחושים. ישנו גם המחיר השני של ממשלה שנכנעת בפני תכתיב צבאי כזה או אחר".

המראיין תקף את קיש ושאל, אתה מסכים על הקביעה שהמצב נורא? קיש: "אני לא אומר שהמצב טוב, בכלל לא. אני רק אומר, יש גם רצון מאוד גדול של העצמה של הדבר הזה כולל קמפיין של משרדי פרסום".

המראיין: אף טייס לא עושה מה שהוא עושה בגלל קמפיין, אך קיש עמד על דעתו: "יש פה קמפיין ברור של עשרות מיליוני שקלים שנשפכים ומתודלקים, כולל קמפיין בתקשורת, אי אפשר להתעלם בזה. לגבי הטייס, הוא יצטרך לחשוב היטב ברמה האישית מה הוא עושה, כי יהיה לזה מחיר ברמה הלאומית. ללכת לסרבנות על אירוע שהוא נון-אישיו, בעיניי זה פשע כלפי מדינת ישראל".

עוד מבחזית החדשות

המראיין טען בפני קיש, כי הטייסים כבר הודיעו שזה אירוע מז'ורי. הם מדברים מדם ליבם על סוף הדמוקרטיה והמדינה וקיש השיב: "אני שומע את הצד שאתה מדבר איתו ואני שומע גם את הצד השני. מי שמצייר את האירוע של החקיקה שתעבור פה ביום שני כאילו זה חורבן הבית וכניסה לדיקטטורה – מטעה, משקר ועושה פשע".

מיליוני אנשים מרגישים את זה. "זה לא מיליונים. ההרגשה היום בימין היא שלא יכול להיות שהממשלה תתקפל".

המראיין התייחס לשיחות בבית הנשיא ואמר כי היו אמורים להיות הסכמות ושיח בבית נשיא. קיש: "זו הייתה טעות גדולה של לפיד וגנץ להפסיק את השיחות בבית הנשיא". מה אתה חושב על הצעת גנץ? "בשמחה, שיח פתוח אחרי החקיקה".

לגבי היועמ"שית אמר קיש: "אני לא מסכים עם הרבה אמירות שנאמרו על ידי הרבה שרים, אך אני חושב שהיועמ"שית עושה טעות קשה באכיפה בררנית ופועלת בניגוד למדיניות הממשלה בצורה שערורייתית".

המראיין: היא צריכה לפעול לפי החוק. קיש: "אני מציע לשמור על החוק. לא להפגין במקומות שאסור, לא לשרוף מדורות בכבישים, לא לסגור את הדרך לנתב"ג, לא לשים גדרות תיל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים