שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יהדות התורה חתמה על הסכם קואליציוני עם הליכוד: ״יושוו כל התקציבים לחינוך החרדי״
לפי ההסכם שנחשף, החל משנת 2023 יושוו כל התקציבים למוסדות החינוך של המגזר החרדי | גני הילדים יתוקצבו באופן מלא ומוסדות הפטור יתוקצבו לפי 55% מיחידת המימון
גפני, גולדקנופף ולוין לאחר חתימת ההסכם בין הליכוד ליהדות התורה | צילום: הליכוד

הערב (רביעי)נחשף הנספח להסכם, "השוואת תקצוב מוסדות החינוך", שהיה אחת מהדרישות של מפלגת יהדות התורה בהסכם עם הליכוד לפיו "החל משנת 2023 יושוו כל התקציבים למוסדות החינוך של המגזר החרדי (לרבות מעונות, גני ילדים, בתי ספר, סמינרים, מוסדות תרבותיים ייחודיים, רשתות החינוך העצמאי ומעיין החינוך, צהרונים, בית הספר של החופש, תכניות העשרה, הזנה, הסעות וכו')".

עוד נכתב בהסכם, "שכר המורים הגננות והסייעות בחינוך החרדי יושווה לשכר בחינוך הכללי בכל רכיבי השכר, לרבות באמצעות תכניות אופק חדש ועוז לתמורה שיותאמו למגזר החרדי, ובכל עדכוני השכר (לרבות הסכמים קיבוציים). כמו כן, תושווה הזכאות לתכניות שונות כגון תכניות העשרה ושילוב. ככל שיש צורך בכך תקודם חקיקה שתאושר עד להעברת תקציב 2023. כלל התיקונים ייכנסו לבסיס התקציב ויעודכנו מדי שנה בהתאם לתקצוב כלל התכניות, התקציבים, והפעולות של משרד החינוך".

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, לפי ההסכם , גני הילדים יתוקצבו באופן מלא, מוסדות הפטור יתוקצבו לפי 55% מיחידת המימון של תלמיד בבית ספר רשמי, ומוסדות "המוכר שאינו רשמי" יתוקצבו לפי 75%. המפלגה החרדית טענה כי התקצוב נשחק לאורך השנים בעקבות הסכמים ורפורמות שונות במסגרת החינוך הממלכתי שהעלו את התקצוב לבתי הספר הממלכתיים בעוד שיעור התקצוב של המוסדות החרדים נשחק, וכעת ההסכם בסופו של דבר, יתקן זאת.

המוסדות החרדים קיבלו עד עכשיו 55% מהתקצוב של החינוך הממלכתי במוסדות הפטור שלא הכניסו לימודי ליבה, ו-75% מתקציב הבסיס במוסדות החינוך "המוכר שאינו רשמי" שברובם כן לומדים ליבה. עם ההסכם הם יקבלו את אותם שיעורי תקצוב אבל לא מתקציב הבסיס אלא מהתקציב שכולל את שלל ההטבות וההסכמים שנכנסו לאורך השנים לחינוך הממלכתי. בנוסף, יתקבל תקצוב לשכירות מבני חינוך לאלו שלא קיבלו מבנה ממשרד החינוך, הסעות לתלמידים, מלגות למורים, ותכניות העשרה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים