שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יהדות התורה והליכוד חתמו על הסכם קואליציוני
לקראת השבעת הממשלה הצפויה להיערך מחר, נחתם ההסכם הסופי | בין היתר מופיע בהסכם, זכות וטו בנושאי דת ומדינה והגדלת תקציבי האברכים
גפני, גולדקנופף ולוין לאחר חתימת ההסכם בין הליכוד ליהדות התורה | צילום: הליכוד

לקראת השבעת הממשלה החדשה הצפויה מחר, חתמה מפלגת יהדות התורה הבוקר (רביעי) על ההסכם הקואליציוני עם הליכוד. החתימה שמה קץ לימים ארוכים של עימותים פנימיים בין שתי הסיעות המרכיבות את המפלגה, אגודת ישראל ודגל התורה. בנוסף, חתמה גם הציונות הדתית על ההסכם הקואליציוני עם הליכוד.

עוד מבחזית החדשות

על פי מסמך ההסכמות שחתמה אגודת ישראל עם הליכוד ופורסם לפני כשבוע, ההסכם מעניק ליהדות התורה זכות וטו בנושאי דת ומדינה. בנוסף, כולל ההסכם התחייבויות לתקציבים לחינוך החרדי, הגדלת תקציבי הישיבות וקצבאות האברכים, ביטול הרפורמות בכשרות, בסלולרי ובכלים החד פעמיים של הממשלה הקודמת, חוק עוקף בג"צ בעניין נשות הכותל, וכן התחייבות לתיקון סעיף הנכד בחוק השבות, על אף שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הצהיר חוק השבות לא ישונה.

עוד הוסכם בין הצדדים, כי הממשלה תפעל לתיקון הסטטוס קוו שנשחק בתחום השבת, לשינוי החוק נגד אפליה במגזר הציבורי כך שאירועים בהפרדה לא ייחשבו כאפליה, כמון כן, תפעל הממשלה לאסור להכניס חמץ לבתי חולים בפסח. ההסכם כולל גם התחייבויות לתקציבים ותכניות בתחומי תעסוקה, דיור ותחבורה במגזר החרדי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים