שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יאיר לפיד לשופטים בתום עדותו: "לא מקנא בכם"
ראש האופוזיציה סיים היום את עדותו בתיק 1000 | על פי כתב האישום, רה"מ נתניהו ביקש מלפי להיטיב עם ארנון מילצ'ן, למען קידום תקנות שייטיבו עימו מבחינת מס
יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד | צילום: Kobi Gideon / GPO

ראש האופוזיציה יאיר לפיד סיים היום (שלישי) את מתן עדותו במשפט נתניהו. העדות שהחלה אתמול, עסקה בעיקר בתיק 1000, פרשת המתנות, ובמערכת היחסים עם איש העסקים ארנון מילצ'ן. בסיום עדותו הודה לפיד לשופטים ואמר להם: "לא מקנא בכם".

עדות לפיד בתיק 1000 התמקדה ב"חוק מילצ'ן"' ובבקשה של איש העסקים להאריך את הפטור ממס לתושבים חוזרים, לו היה זכאי. עו"ד חדד: "טענת בריאיון ליונית לוי שהצהרת על החברות עם מילצ'ן בהליך מסודר", אמר חדד. "אבל אין התייחסות לארנון מילצ'ן בהסדר ניגוד העניינים". לפיד: "אין איתו שום ניגוד עניינים".

עוד מבחזית החדשות

עו"ד חדד הציג תגובה של משרד האוצר, שבה נכתב, בניגוד לטענת לפיד, כי הוא לא הזכיר את מילצ'ן בשאלון המקדים שנערך לו לפני ניסוח הסדר ניגוד העניינים. ושאל שוב את לפיד: "אתה בטוח שהזכרת אותו בשאלון?" לפיד: "מאוד לא סביר שלא ציינתי אותו".

בבית המשפט עסקו במהלכי לפיד מול גורמי המקצוע במשרד האוצר. עו"ד חדד: "יש מסמך שבו אתה אומר "לא" להארכת הפטור או מסמך שאומר שהמלצת גורמי המקצוע היא לא לאשר?". לפיד: "אין לי מסמכים, התקנה לא עברה".

בבית המשפט הוצגו גם סקרים שהראו כי חקירות נתניהו הטיבו עם מפלגת "יש עתיד". "אתם מבינים שיש הזדמנות פוליטית לנצח את נתניהו, אתה מבין את זה כראש המפלגה הגדולה", הטיח חדד בלפיד. לפיד השיב: "אתה מציג את זה כאילו העסק הזה משמח אותי. זה יום עצוב למדינת ישראל וזה מעמד עצוב בשבילי".

עוד מבחזית החדשות

למרות שהחקירה עסקה ברובה בתיק 1000, לפיד נחקר בקצרה גם על תיק 2000 ויחסיו עם קבוצת "ידיעות אחרונות". אחרי שהודיע על הקמת "יש עתיד" הוא המשיך בכתיבה בעיתון. הוא סיפר כי לא ראה בעיה בכך שנשאר בקשר עם עובדי המערכת. "חברי המפלגה שלך רכשו תוכן ממומן בידיעות", אמר חדד. לפיד הבהיר: "גיליתי את זה בדיעבד, הם אמרו שעברו ייעוץ משפטי צמוד ושזה מקובל".

"היו גם פגישות עם נוני מוזס, המוציא לאור של העיתון, והן לא מופיעות ביומן שלך", טען חדד. "אם הן לא מופיעות ביומן זה לא כי עשית משהו פלילי?" לפיד השיב: "בוודאי שלא, זה מה שנוני ביקש".

אתמול סיפר ראש האופוזיציה כי פנה לראש הממשלה נתניהו בנושא "חוק מילצ'ן" פעמיים. "היו שתי שיחות עם נתניהו", העיד. "הוא שאל: "מילצ'ן דיבר איתך על החוק?" ואמרתי שכן ושהמהלך לא נראה לי כל כך". הוא המשיך: "נתניהו אמר – "זה חוק טוב". ככה זה היה גם בשיחה השנייה".

החקירה הראשית של הפרקליטות נמשכה פחות משעה. אחריה, חקר את לפיד עורך דינו של נתניהו, עמית חדד, שהאשים את לפיד "אתה גדול מספרי הסיפורים שהיה אצלנו, אבל אתה במשפט. במהלך הקריירה שלך עלו סיפורים שלך שהקשר בינם לבין המציאות לפעמים רופף. למשל, השירות הצבאי שלך". לפיד השיב: "שקרנים חושבים שכולם שקרנים ומושחתים חושבים שכולם מושחתים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים