שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "האלימות נגד חרדים – לא מעשי קונדס"
אוחנה בי-ם
שר הבט"פ "כמעט בכל אחד מאירועי הימים האחרונים המשטרה איתרה ועצרה את התוקפים. מכאן הם בידי מערכת המשפט, וטוב תעשה אם תשכיל להטיל עונשים כבדים"
תגיות:
אמיר אוחנה בסיור בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס לאירועי האלימות בירושלים ועדכן כי "סיימתי כעת לקיים הערכת מצב בירושלים עם המפכ"ל וממ"ז י-ם על מאורעות הימים האחרונים, ובפרט אתמול. עוד היו שם הסמפכ"ל, ראש אג"מ, מפקד מג"ב ועוד".

"אירועי השבוע האחרון בהם ערבים תוקפים יהודים בעלי חזות חרדית ומעלים לרשתות מבוצעים על רקע לאומני/גזעני, ואינם "מעשי קונדס". כך יש להתייחס אליהם. משטרת ישראל הונחתה על ידי להתייחס לכל אירוע תקיפה כזה במלוא החומרה והתקיפות".

"פגשתי את השוטרים והמפקדים, לא כולם צעירים, בחלקם על הרגליים עם כל הציוד 12 וגם 16 שעות. הלילה הם ביצעו בירושלים 52 מעצרים, ועוד הזרוע נטויה. כמעט בכל אחד מאירועי הימים האחרונים המשטרה איתרה ועצרה את התוקפים — ואלה שטרם נעצרו — יעצרו. מכאן הם בידי מערכת המשפט, וטוב תעשה מערכת המשפט אם תשכיל לעצור, להרחיק, להרתיע ולהטיל עונשים כבדים כדי לגדוע את התופעה".

"משטרת מחוז ירושלים פועלת בעצימות מירבית ומתוגברת בכוחות מבחוץ, כוחות נוספים צפויים להצטרף למאמץ בשעות הקרובות — הכל במטרה להגיע לפריסה מירבית כדי להגן על שלומם וביטחונם של התושבים שומרי החוק. כנראה שלעולם לא נגיע למצב בו יהיה שוטר בכל מטר רבוע, אבל הפריסה תהיה יוצאת דופן, ותתמקד באיזורי החיכוך".

"אני שולח את כל הערכתי למפקדים ולשוטרים, יש להם את מלוא הגיבוי לפעול בכל האמצעים, הכח והעוצמה הנדרשים כדי להשליט את החוק והסדר. אני בטוח שאני אומר זאת גם בשם רבים מכם", דברי השר.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן אמר כי "כמדי שנה ערוכה משטרת ישראל בחודש הרמדאן לאחר עבודת מטה סדורה ומוקפדת הן בהבט של חופש הפולחן, מרקם החיים, תחושת הביטחון וכמובן ביתר ההיבטים המבצעיים הנדרשים לכך".

"השנה החל מה- 13 לחודש בו התחיל חודש הרמדאן, אנחנו רואים רמדאן שונה, אנחנו רואים בו קבוצה של קיצוניים מבצעים פעילות אלימה, פעילות שאנחנו לא נתיר אותה, פעילות שאנחנו נלחם בה באופן סדור ומוקפד. האירועים האלימים החלו ביום חמישי לאחר פרסום סרטון ברכבת בו יהודי מותקף. אני יכול לומר שבאירוע הזה מעבר לחשוד שתקף, שבוצע אחריו מצוד, נעצרו עוד חמישה נוספים".

"האירועים האלימים האלה הם של קבוצות קיצוניות, קבוצות קיצוניות שאין עניינם בתפילה בחודש הרמדאן, עניינם אחר ומובילים לפעילות אלימה באופן משמעותי. אתמול, נערכנו באופן סדור הן במזרח ירושלים והן במערב העיר. ביצענו מעצרים של 52 חשודים ולצערי יש לא מעט שוטרים שנפצעו במהלך הפעילות.
אני רוצה לומר כאן, לאנשי הציבור, למנהיגים במגזר הערבי, חשוב לגלות אחריות, חשוב להוביל רמדאן שקט. אנחנו נמצה את הדין עם העצורים שכבר נעצרו אנחנו נמשיך בפעילות בשטח, פעילות חכמה, בפעילות מודיעין, ונמצה את הדין עם כל התוקפים".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב בטוויטר: "רגעים של שינוי תמיד מציתים לא רק תקווה אלא גם אלימות ושנאה. הקיצונים האלימים, ערבים ויהודים המשתוללים בירושלים מנסים לגרור אותנו בחזרה אל השנאה והזעם. לא ניתן להם. ממשלת אחדות ישראלית תדע לטפל בהם באופן נחרץ וללא היסוס".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר כי "הצביעות חוגגת. אני שומע את הגינויים נגד להב"ה והצביעות חוגגת. מתחילת הרמאדן יהודים מותקפים, מושפלים , סופגים מכות ואבנים וכאשר הם רוצים בסך הכל לשמור על זכותם לצעוד ולהביע מחאה – תוקפים אותם. צביעות במיטבה".

מנגד, במפלגות הערביות גיבו את הטרור. יו״ר בל״ד ח״כ סמי אבו שחאדה אמר כי "הבריונות של המתנחלים ביפו ובירושלים מזכירה את בריונות הפשיסטים באיטליה של תחילת המאה העשרים, ההבדל הוא שבישראל האלימות והגזענות שלהם מקבלות תמיכה פוליטית מראש הממשלה ומפלגות רבות בכנסת, בנוסף הן מקבלות תמיכה מכוחות המשטרה".

יו״ר הרשימה המשותפת, חה״כ איימן עודה על מאורעות אמש בירושלים: "לילה שהתחיל בלינץ׳ כלפי פלסטינים נגמר בפגיעה אלימה ביהודי והצתת רכבו. הכהניסטים בכנסת וברחוב מלבים אלימות ושנאה כי הן משרתות את מטרתם- העמקת האיבה בין יהודים וערבים וחבלה בסיכוי לעתיד של שלום ושוויון. התשובה לנסיונות ההפרדה היא מאבק משותף ועיקש למען שלום, שוויון ודמוקרטיה לכולם".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמש כי "‏פרעות האויב הערבי בכל הארץ בימים האחרונים מחזירות אותנו הרבה שנים לאחור למרד הערבי הגדול של שנת 1936. אז שלטון בריטי עויין שפרש חסות על הפורעים, היום שלטון יהודי חדל אישים שמורכב מהנהגה חלשה, מערכת משפט מסואבת ומערכת אכיפת חוק מסורסת בתפיסות פוסט לאומיות ופוסט מודרניות מסוכנות".

נציגת ימינה ח"כ איילת שקד התייחסה ללינץ' הערבי בירושלים וכתבה בטוויטר: "פרעות של ערבים ביהודים הפכו למראה שכיח באחרונה במדינת ישראל. על משטרת ישראל ובתי המשפט, להפעיל אגרוף ברזל נגד הפורעים ולהשיב את הסדר והמשילות על כנם".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב: "איילת, בואי נתחיל בזה שלא תקימו ממשלת שמאל מופקרת שתישען על הפטרונים הפוליטיים של מבצעי הפרעות והלינצ'ים האלה ותהפוך את מדינת ישראל לבני ערובה שלהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים