שיתוף
תגובות
חדשות » טרגדיה: סמל מקסים מולצ'נוב הי"ד, חייל בודד מאוקראינה נרצח בפיגוע במחסום מכבים
החייל לוחם בחטיבת התותחנים עלה מחרקוב לפני כמה שנים |שליחת חב"ד בישרה להוריו את ההודעה הקשה: "היו רגעים קשים של בכי והלם"
מקסים מולצ'נוב הי"ד | צילום: רשתות

הלוחם שנהרג היום (חמישי) בפיגוע הדריסה במחסום מכבים הוא סמל מקסים מולצ'נוב הי"ד, חייל בודד יליד חרקוב שבאוקראינה, שעלה לישראל בשנים האחרונות והתגייס לצה"ל. מקסים שירת בגדוד 411 בחטיבה 282 בתותחנים, והועלה אחרי מותו מדרגת רב"ט לדרגת סמל. מי שבישרה למשפחתו את הבשורה הטראגית היא הרבנית מרים מוסקוביץ', שליחת חב"ד בעיר.

"אצל הבן שלי תמיד הכול היה אמת. הוא היה תמיד הראשון ללכת לעזור לאחרים. לפני שנה הוא תרם מח עצם לילד בגרמניה. הוא היה מאוד גאה שהוא לא סתם בצבא, אלא ביחידה קרבית. הוא היה מאוד מיוחד, ילד עדין, תמיד פתוח לכל אחד ואחד", סיפר אביו יבגני.

עוד מבחזית החדשות

מרים מוסקוביץ', שליחת חב"ד בחרקוב, סיפרה "בעלי קיבל צלצול מהצבא על הפיגוע הקשה שאירע בישראל ונאמר לו כי הנרצח הוא תושב העיר שלנו, חייל בודד, בשם מקסים", סיפרה הרבנית מוסקוביץ בכאב. "בעלי, הרב משה, התבקש לקחת על עצמו את המשימה הקשה – ולהודיע על כך לבני המשפחה של הנרצח באופן מסודר, כלומר באמצעות מפגש פיזי".

הרבנית סיפרה כי בעלה הרב היה בדיוק באמצע סידור דחוף של הלוויה של יהודי מהקהילה שהלך לעולמו. "הבנו שהפנייה מצה"ל דחופה והחלטנו שאני זו שאסע למשפחת הנרצח. לקחתי איתי עוד זוג מבית הכנסת, וגם תרופות, ונסענו ליעד. בדרך קיבלנו הדרכה מסודרת ומפורטת. לא היה קל למצוא את הבית. אחרי שאיתרנו את הכתובת, דפקנו בדלת. קשה לתאר את מה שהתרחש אחרי קבלת הבשורה על פיגוע הדריסה", היא סיפרה.

לדבריה, "היו רגעים קשים של בכי והלם. האב הגיע מיד לאחר מכן וגם בני משפחה נוספים. היה קשה מאוד. בכינו יחד איתם על האובדן הגדול". בני המשפחה החליטו בתיאום עם צה"ל כי מולצ'נוב ייטמן בישראל. הוריו יצאו מחר לארץ בטיסה מיוחדת. השאיפה היא כי הוא ייקבר ביום ראשון.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד למולצ'נוב ואמר "בשם העם בישראל אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו של מקסים מולצ'נוב זכרו לברכה, לוחם צה"ל שנהרג הבוקר בפיגוע במחסום מכבים. מקסים – חייל בודד שעלה לבדו מאוקראינה כדי להתגייס לצה"ל ולהילחם למען ביטחון ישראל. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע ומחזק את כוחות הביטחון שפעלו במהירות ובנחישות לחיסול המחבל המתועב".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד, ומסר כי "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו של לוחם צה"ל, סמל מקסים מולצ'נוב זכרו לברכה, שנרצח היום בפיגוע. יהי זכרו ברוך".

שר העלייה והקליטה אופיר סופר ספד: "צער גדול על נפילתו של הלוחם, סמל מקסים מולצ'נוב, בפיגוע הקשה היום במחסום מכבים. מקסים, 'חייל בודד' בן 20, עולה חדש מחרקוב שבאוקראינה עלה לארץ במסגרת תכנית נעל"ה והתגייס לצה"ל. צה"ל, ממשלת ישראל והסוכנות היהודית מחבקים את משפחת מולצ'נוב ברגעים קשים אלה. אנו עומדים לצד המשפחה והחברים בהתמודדות עם האובדן הקשה. ‏יהי זכרו ברוך". יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג אמר כי "מקסים עלה לארץ בגיל 14 בסיוע הסוכנות. הוא קשר את גורלו עם מדינת ישראל ואיבד את חייו בהגנה עליה".

עוד מבחזית החדשות

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, אמר כי "אנחנו כואבים את כאבה של המשפחה ומזדהים עם האובדן והכאב. מי ייתן ושני העמים הישראלי והאוקראיני יהנו משלום ושלווה והכאב יפסיק להיות חלק מהחיים שלנו".

בפיגוע הדריסה שהתרחש הבוקר במחסום מכבים נהרג מקסים ונפצעו חמישה בני אדם נוספים, בהם גם חיילים. המחבל, שהחזיק בהיתר עבודה, נכנס רגלית לשטח ישראל בשעה 5:55 בבוקר ועבר מסלול באורך קילומטרים רבים שהחל באזור חשמונאים, ונמשך עד מחסום מכבים. את הפיגוע הוא ביצע ברכב עם לוחית זיהוי ישראלית, שעליה עלה בתוך ישראל. לאחר הפיגוע הוא ניסה להימלט לכפר מגוריו דיר עמאר, שליד נעלין.

בזמן שהמחבל נסע על כביש 443, הוא ביצע פניית פרסה לפני מחסום מכבים, וזיהה לוחמים שיצאו מהבסיס ליום צוות והלכו עם הפנים לכיוון המחסום. בשלב זה, המחבל דרס את הלוחמים ופגע בבני אדם נוספים, בהם צעיר וצעירה כבני 25 שהיו ברכב פרטי והמחבל התנגש בהם בזמן ההימלטות, השניים נפצעו באורח קל. כמו כן, שני צעירים כבני 20 נפצעו באורח קשה וקל, ונער פלסטיני כבן 15 נפצע באורח קל.

בהמשך ניסה המחבל לברוח לכפר שלו דיר עמאר שבשומרון ועבר דרך מחסום חשמונאים. לוחמי המעברים במחסום קיבלו את פרטי המשאית מהפיגוע, וכשהמחבל עבר במחסום הם זיהו שהפח של המשאית התעקם. בשלב זה, המחבל ניסה לדרוס את המאבטחים, אך הם ירו לעברו וחיסלו אותו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים